Історія педагогіки. Книга І. Історія зарубіжної педагогіки

§2. Основні напрямки реформаторської педагогіки

Реформаторська педагогіка була представлена різними концепціями навчання і виховання: педагогіка позитивізму (Г.Спенсер); теорія “вільного виховання” (Е.Кей, Ф.Гансберг, Л.Гурлітт, Г.Шаррельман, П.Лакомб, М.Монтессорі); експериментальна педагогіка (Е.Мейман, Е.Торндайк); педагогіка дії (В.А.Лай); педагогіка прагматизму (Д.Дьюї); теорія “трудової школи" і “громадянського виховання” (Ж.Бетьє, Г.Гаудінг, Г.Кершенштейнер, К.Вудвурд); педологія (Е.Торндайк, С.Холл, А.Біне); теорія “нового виховання” і “нових шкіл” (С.Редді, Е.Демолен, А.Фер’єр, Г.Літц); педагогіка культури (В.Дільтей).