Розробляючи трактат “Думки про виховання”, Локк, власне, виконував соціальне замовлення свого класу - буржуазії. Але об’єктивно його педагогічні ідеї мали значно більше значення, а саме: 1) революціонізуюче значення мала ідея природної рівності людей (теорія “чистої дошки”); 2) цінними виявились ідеї Локка про фізичне виховання, формування звичок і моральної стійкості, заохочення і покарання, необхідності співвідношення засобів і прийомів виховання з психологічними особливостями дитини (принцип індивідуалізації); 3) педагогічна теорія Локка першою остаточно розірвала з середньовічною теорією виховання. Цьому сприяли погляди Локка на мету, завдання, зміст і методи навчання, критика схоластики і прагнення до розвитку мислення учнів.

Прогресивне вчення Локка вплинуло на Ж.-Ж.Руссо, який назвав Локка “мудрим”, на французьких філософів-матеріалістів, на російське дворянство, заходами якого у Москві у 1759 р. вийшов переклад книги під назвою “О воспитании детей господина Локка”. Під впливом ідей Локка було багато педагогів, просвітителів, громадських і культурних діячів різних епох і народів.