Історія педагогіки. Книга І. Історія зарубіжної педагогіки

ОСВІТА І ПЕДАГОГІЧНА ДУМКА У ВІЗАНТІЇ

Візантійська імперія зі столицею Константинополем проіснувала з 395 по 1453 р. Вона утворилася при розпаді Римської імперії в її східній частині, охоплюючи Балканський півострів, Малу Азію, Південно-Східне Середземномор’я. Центром нової імперії, заснованої римським імператором Костянтином (бл. 285-337 pp.), стало місто Константинополь на місці стародавнього міста Візантій, з чим і пов’язано виникнення самого поняття Візантійська імперія або Візантія, що безпосередньо успадкувала елліно-римську культуру.

Ознайомлення з Візантійською освітою і педагогічною думкою як культурно-історичним феноменом у професійно- педагогічному відношенні надзвичайно плідне. За рівнем освіти її населення до XIII-XIV ст. значно перевищувало західноєвропейські країни. У зв’язку зі своїм розташуванням між Сходом і Заходом Візантія стала зв’язним ланцюгом між культурами Європи й Азії, своєрідним транслятором античного спадку.