Заклади ресторанного господарства відіграють помітну роль в організації раціонального харчування і дозвілля населення.
Заклади ресторанного господарства, розміщені в готелях, аеровокзалах, авто- та залізничних вокзалах, морських та річкових вокзалах, мають велике значення для організації харчування туристів та відпочиваючих.
Від точної організації роботи, якісної і професійної культури обслуговування персоналу ресторанів залежить настрій відвідувачів, їхня готовність відвідати заклад знову.
Культура обслуговування включає в себе і санітарний стан закладу, і рівень механізації основних виробничих процесів, і ступінь комфортності залів, і наявність рекламної інформації щодо видів послуг, які надає заклад.
Культура сервісу залежить, перш за все, від застосування різних методів і форм роботи офіціантів, використання прогресивних форм обслуговування.
У пропонованому навчальному посібнику розглянуті питання організації обслуговування в закладах ресторанного господарства. Курс дає уявлення про підготовку в закладах харчування до обслуговування відвідувачів; містить загальні відомості про види обслуговування і їх типології.
Знання основ класифікації і споживчих властивостей продукції підприємств ресторанного господарства, вміння тактовно і грамотно надати споживачу допомогу у виборі страв та напоїв, забезпечити необхідні для збереження якості продукції умови в процесі доставки замовлених страв споживачу, вміння виконати замовлення швидко, якісно і естетично, необхідні для правильної організації обслуговування споживачів.
Якісне обслуговування неможливе без знання обслуговуючим персоналом основ професійної етики і етикету.
Навчальний посібник присвячений комплексному вивченню роботи закладів ресторанного господарства різних типів і послуг, дана їх класифікація і характеристики, організація роботи, вимоги до виробничих і торгових приміщень, а також розповідає про види устаткування, меблі, посуд, інвентар і столові прибори, що найчастіше використовуються в обслуговуванні.
У посібнику наводяться основні види меню, правила подачі холодних і гарячих закусок, страв і напоїв, зокрема лікеро-горілчаних виробів та вин, правила їх підбору і подачі.
Наведено детальний опис процесу обслуговування банкетів і прийомів, як найбільш складної форми обслуговування. Йдеться про обслуговування споживачів на транспорті, обслуговування при організації дозвілля і відпочинку, розглянута організація кейтерингового обслуговування споживачів. Значна увага приділена особливостям обслуговування в готельно-туристичних комплексах та за місцем роботи і навчання.
Пропонований навчальний посібник служить теоретичною основою для навчання студентів вищих навчальних закладів за фахом «Організація обслуговування в громадському харчуванні».