Філософія родознавства

Педагогічно-виховне значення генеалогії (В. Вернадський, П. Флоренський).

Генеалогія — це родове надбання, не особисте, і його необхідно зберігати. Адже майбутні покоління завжди можуть запитати: "Де наші здобутки, наше минуле, наша історія?"

Генеалогія — це певний релігійний обов´язок вдячності за життя, оскільки воно є повчання і напучування для виховання. Обов´язок кожного — зробити свій внесок у пізнання історії роду, в цьому — відповідальність перед дітьми і молодшими поколіннями. Відмова від життєвого завдання роду призводить до його загибелі. Кожному роду притаманні певні традиції, звички, вподобання, моральні особливості, зв´язки з історією, її розуміння, своя нитка культури. Все це свідомо і підсвідомо окремими штрихами визначає душу певного представника роду (Флоренський, 1999, с. 22—35).