Корпоративне управління
6.2.2. Управління корпоративною власністю
Управління корпоративною власністю реалізується через управління доходами, управління вартістю акціонерного капіталу або вартості компанії в цілому, управління ризиками, управління витратами, управління продуктивністю корпорації тощо.
Управління корпоративною власністю має здійснюватись, виходячи із принципів ефективного менеджменту, враховуючи правове поле України.
Механізм управління корпоративною власністю можна розглядати в рамках замкнутого циклу процесу управління, який може бути описаний такою схемою (рис. 6.3).
Рис. 6.3. Процес управління корпоративною власністю
Тактичними цілями управління корпоративною власністю можуть бути:
- оптимізація фінансових показників діяльності корпорації;
- регулювання рівня рентабельності;
- регулювання показників діяльності залежно від ринкової кон’юнктури;
- регулювання обсягів пропозиції;
- підвищення мотивованості персоналу;
- регулювання вторинного ринку корпоративних цінних паперів тощо. Головною метою управління корпоративною власністю виступає
підвищення її вартості. Підвищення вартості корпоративної власності може розглядатися як зростання загальної суми корпоративного доходу, яка може бути поділена на дві складові:
> Доходна частина корпоративних фінансових потоків, яка включає частину прибутку і дивіденди;
> Зростання вартості майна. Зростання вартості майна відповідає підвищенню цінності корпоративного майна за рахунок підвищення курсу корпоративних цінних паперів і зниження зобов’язань, що може бути виражено формулою [4, с. 504-505]:
О.В. Бандурін пропонує ці етапи реалізації процесу управління розглядати як своєрідну перевірку механізмів, що забезпечують ефективність використання корпоративної власності [4, с. 500-501].
Характеристику результатів кожного із етапів запропонованого підходу можна представити у вигляді табл. 6.2.
Таблиця 6.2.Етапи реалізації процесів управління корпоративною власністю
I = D + ∆А, (6.1)
де I - дохід корпорації;
D - виплати власникам (дивіденди);
∆А - приріст вартості майна.
Забезпечення зростання вартості корпоративної власності може бути виділено в якості головної стратегічної мети корпорації. Такий підхід до визначення головної стратегічної мети підвищує зацікавленість власників акціонерного капіталу та потенційних інвесторів.