1. Загальнодержавна програма адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу // Урядовий кур'єр. – 2004. – №74.

2. Перший всеукраїнський перепис населення: історичні, методологічні, соціальні, економічні, етнічні аспекти // Авт. кол. Власенко Н.С., Лібанова Е.М., Осауленко О.Г. та ін.; Наук. ред.: акад. Кураса І.Ф., акад. Пирожкова С.І.; Державний комітет статистики України; Інститут демографії та соц. досліджень НАН України. – К., ІВЦ Держкомстату України, 2004. – 558 с.

3. Вишневська О.А. Сучасна міжнародна трудова міграція та державна міграційна політика // Статистика України. – 2008. – №2. – С. 87-91.

4. Хартія ЄС про основні соціальні права найманих працівників Електронний ресурс] – Режим доступу: http//law.edu.ru/centers/laborlaw/norm/

norm.asp?normID.

5. Мельник С.В. Трудова міграція до зарубіжжя – остання межа для країни // Голос України. – 2008. – №132.

6. Петренко В.Л. Стандарти вищої освіти у контексті Болонського процесу: історія, сучасний стан, перспективи (до 10-річчя впровадження стандартів вищої освіти в Україні) // Проблеми освіти: Наук. – метод. зб. НМЦ ВО МОН України. – К., 2005. – Вип. 45: Болонський процес в Україні. – Ч. 1 – С. 66-106.

7. Петренко В.Л. Загальні аспекти розробки освітньо-кваліфікаційної характеристики фахівця з вищою освітою // Проблеми освіти: Наук. – метод. зб. К.: Наук.-метод. центр вищої освіти, 1999. – Вип. 19. – С. 3-13.

8. Петренко В.Л. Концептуальні засади реалізації в Україні принципів і завдань Болонського процесу: сумісність та порівнянність систем вищої освіти // Наук. – метод. зб. К.: Наук.-метод. центр вищої освіти, 2003. – Вип. 34. – С. 3-25.

9. Присенко М.О. Зарубіжний досвід і деякі проблемні питання дії акредитаційних процедур та рейтингування вищих навчальних закладів в Україні // Проблеми освіти: Наук. – метод. зб. НМЦ ВО МОН України. – К., 2005. – Вип. 46: Болонський процес в Україні. – Ч. 2 – С. 150-156.

10. Морозова Т.Ю. Погляд на освітні стандарти крізь призму компетентністного підходу // Проблеми освіти: Наук. – метод. зб. НМЦ ВО МОН України. – К., 2005. – Вип. 46: Болонський процес в Україні. – Ч. 2 – С. 73-79.

11. Голубенко О., Морозова Т. Стандартизація освіти: за і проти // Вища школа. – 2008. – №7. – С. 13-23.

12. Система высшего образования и образовательные стандарты в Украине: Аналитический доклад – М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2006. – 96с.

13. Ліпський П.Ю. Необхідність нової моделі освіти у зв'язку з переходом України на засади сталого розвитку // Збірник наукових праць за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної конференції "Підготовка соціального працівника: надбання, проблеми, перспективи". Хмельницький: ТУП, 2003. – С. 74-77.

14. Байденко В.И. Болонский процесс: структурная реформа высшего образования Европы. – М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, Российский Новый Университет, 2003. – 128 с.

15. Винокуров М. Социально ответственный вуз – это реальность // Человек и труд. – 2007. – №12. – С. 48-50.

16. Гершунский Б.С. Философия образования для ХХI века / Б.С. Гершунский. – М.: Совершенство, 1998. – 608с.

17. Эфендиев А., Кратко И., Латынова Л. Маркетинговая активность вуза на рынке труда образовательных услуг и рынке труда // Российский экономический журнал. – 2007. – №8. – С. 80-90.

18. Симушина Л.Г., Михалева Т.Г., Ярошенко Н.Г., Зайцева З.Д., Васильева С.В., Лупкина Н.Б. Исследования путей оптимизации формирования номенклатуры специальностей для подготовки кадров в средних специальных и высших учебных заведениях // Тенденции развития высшей школы и средней специальной школы. Сб. науч. тр. – М.: НИИВШ, 1988.

19. Татур Ю.Г. О новом перечне специальностей // Высшее образование в России. – 1993. – №3. – С. 14-21.

20. Освітні стандарти у професійній сфері Електронний ресурс − Режими доступу:

http://www.ilo.org/public/english/employment/skill/download/nqfframe.pdf;

http://www.ilo.org/public/english/dialogue/sector/techmeet/tmmei98/tmmeirl.htm;

http://www.ilo.org/public/english/bureau/inst/papers/2000/dp118/index.htm

21. Розробка освітніх стандартів Електронний ресурс − Режими доступу:

http://www.edstandards.org/StSt/California.html

22. Стандарти в освіті Електронний ресурс − Режими доступу:

http://www.712educators.about.com/od/standards/Srandards in Education.htm

23. Ravitch D. National Standards in American Education. Washington: Brooking Institute Press, 1995.

24. In search of World Class Standards in VET. A US-German dialogue on skill standards in two emerging fields: information technology and processing technology. Bonn: BIBB, 2000.

25. Соціальний діалог на галузевому рівні у країнах-майбутніх членах ЄС: найслабкіша ланка. Переклад з англ. / Наукова ред. – Мельник С.В. / Під редакцію Ю.Геллаба і Д.Вогхан-Вайтхеда, Будапешт, Міжнародне бюро праці, 2004.

26. Мельник С.В. Реформування соціально-трудової сфери: проблеми і напрями їх вирішення. – Луганськ: Віртуальна реальність, 2005. – 142 с.

27. Международная стандартная классификация занятий (ISСO-88 (МСКЗ-88). – М.: Финстатинформ, 1990 – 352 с.

28. Сухарніков Ю.В. Національна рамка кваліфікацій: стан і динаміка розробки на міжнародному рівні та в Україні в контексті Болонських зобов'язань: матеріали всеукраїнського науково-практичного семінару. – Миколаїв: МПІ, 2008. – С. 7-32.

29. Collum, John: Analyze von Berufen mit dem DACUM-PROCESS. In: Panorama, Heft 1. – 1999. – p. 12-18.

30. Міжнародний стандарт SA 8000 "На шляху покращення принципів гідної праці" // ФПУ. – 2007. – 48 с.

31. Зарубіжний та міжнародний досвід регулювання соціально-трудових відносин та соціального захисту населення / за ред. к.е.н. С.В.Мельника. – Луганськ., 2005 – С. 146-153.

32. Хаванова Н.В. Развитие социального партнерства и социально ответственного бизнеса в России – М.: ГОУВПО "МГУС", 2007. – 202 с.

33. Рабинович О.Т. К проблеме профессионально направленной адаптации специалистов в период последипломной специализации // СОТИС. – №5. – 2007. – С. 51-56.

34. Красильнікова Г.В. Стандарти вищої освіти України та Російської Федерації: компаративний аналіз / Г.В.Красильнікова, В.І.Бегняк // Проблеми освіти, 2003. – Вип. 34. – С. 92-105.

35. Высшая школа: этап перемен // Труд и заработная плата. – №12. – 2007. – 95 с.

36. Правила гри МОП. Міжнародне бюро праці. // Збірник ФПУ, №4-5 (100-101). – К: "Профінформ" ФПУ-2008. – 95 с.

37. [Електронний ресурс] – Режим доступу:

http://www.ilo.org/public/english/bureau/stat/isco88/info.htm

38. [Електронний ресурс] – Режим доступу:

http://www.ilo.org/public/english/bureau/stat/index.htm

39. Международная стандартная классификация занятий: Пер. с англ. – М.: Финстатинформ, 1998. – 352с.

40. Клименко О.П. "ISCO-88" – нагальна потреба в українському виданні // Статистика в Україні. – №4. – 2004.

41. Клименко О.П. Процес модернізації ISCO і проекти нових кваліфікаційних характеристик // Довідник кадровика. – №7,10,12. – 2006.

42. Нова версія ISCO Електронний ресурс − Режими доступу:

http://www.iloсarib.org.tt/oldwww/news/2001/archive_2001/nta.htm;

http://www.ilo.org/public/english/employment/skills/download/nqfframe.pdf;

http://www.ilo.org/public/english/region/ampro/cinterfor/news/biblio/car_wtac.htm;

http://www.ilo.org/public/english/region/ampro/cinterfor/ifr/tvetbard/june_05.pdf;

http://www.ilo.org/public/english/employment/skills/download/event/lll_meeting_bangkok_report.pdf

43. Міжнародна стандартна класифікації освіти (ISCED-97: International Standard Classification of Education / UNESCO, Paris).

44. Standard Occupational Classification, User Guide. – U.S.Bureau of Labor Statistics, 2004.

45. Data Dictionery. O'Net 8.0 Database. – National Center for O'Net Development, 2005.

46. Occupational Network O'Net. – www.onlone.onetcenter.org

47. Occupational Outlook Handbook (OON), 2006-07 Edition. – U.S.Bureau of Labor Statistics, 2006.

48. Standard Occupational Classification 2000. Vol. 1., Vol 2. – Palgrave Macmillan, 2001.

49. Національні професійні стандарти послуг з освіти, розвитку та підтримки Електронний ресурс − Режими доступу:

http://www.standards.dfes.gov.uk/learningmentors/nos/; http://www.aosg.org/

50. Australian National Accounts. – Australian Bureau of Statistics, 2006.

51. Національний стандарт занять Канади Електронний ресурс − Режим доступу: http://www.hrsdc.gc.ca/en/hip/hrp/corporate/nos/occstd.shtml

52. Закон України "Про вищу освіту" // Голос України. – 2002. – №43.

53. Мельник С.В. Куються кадри. Зайві? // Урядовий кур'єр. – 2008. – №40.

54. В.Мельник С. Розробка механізму збалансування пропозиції освітніх послуг із потребами національного та регіональних ринків праці // Формування ринкової економіки: Зб. наук. праць. Проблеми економіки праці і соціально-трудових відносин та соціального захисту населення. – К.: КНЕУ, ДУ НДІ СТВ, 2006. – С. 139-155.

55. Шумар Н.Л. Фінансове регулювання розвитку освіти у зарубіжних країнах // Економіка та держава. – 2007. – №9. – С. 85-87.

56. Степко М.Ф., Клименко Б.В., Поважнянський Л.Л. Болонський процес і навчання впродовж життя – Харків: ХТУ "ХПІ", 2004.- 111с.

57. Постанова КМУ від 20.01.98 №65 "Про затвердження Положення про освітньо-кваліфікаційний рівень (ступеневу освіту)".

58. Постанова КМУ від 07.08.98 №1247 "Про розроблення державних стандартів вищої освіти".

59. Постанова КМУ від 20.06.2007 р. №839 "Про затвердження переліку спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста" // Офіційний вісник України. – 2007. – №46. – С. 23 (код 40217/2007).

60. Постанова КМУ від 13.12.2006 р. №1719 "Про перелік напрямів, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра" // Офіційний вісник України. – 2007. – №50. – С. 160 (код 38153/2006).

61. Мельник С.В. Напрями підготовки фахівців вищими навчальними закладами України у відповідності до потреб ринку праці // Формування ринкової економіки: Зб. наук. праць Управління людськими ресурсами: проблеми теорії та практики. К.: КНЕУ, 2005, Т. 1 – С. 311-318.

62. 100 термінів і понять соціально-трудової сфери. Енциклопедичний словник / Під заг. ред. С.В.Мельника. – Луганськ – 2005. – С. 32-33.

63. Мельник С.В. Гармонізація державного стандарту вищої освіти із професійно-класифікаційними стандартами: міфи і реальність // Проблеми освіти: Наук.-метод. зб. / НМЦ ВО МОН України. – К., 2005. – Вип. 45: Болонський процес в Україні. – Ч. 1. – С. 39-65.

64. Національний класифікатор України "Класифікатор професій ДК 003 : 2005" – К.: Соцінформ, 2005. – 615 с.

65. Мельник С.В. Професійна класифікація // Соціальний захист. – 2004. – №10. – С. 40-42.

66. Мельник С. Зміни в Державному класифікаторі професій ДК 003-95 у контексті приєднання України до Болонського процесу // Довідник кадровика. – 2005. – №12. – С. 81-83.

67. Мельник С.В. Класифікатор професій – перша національна стандартна класифікація професій. // Кадровик. Трудове право і управління персоналом. – 2006. – №1. – С. 32-34.

68. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ilo.ru.

69. Общесоюзный классификатор профессий, должностей и тарифных разрядов. 186016. – М.: Экономика, 1991.

70. Единый тарифно-квалификационный справочник работ и профессий рабочих. – М.: Экономика, 1990 – Вып. 1 – 225 с.

71. Квалификационный справочник должностей руководителей, специалистов и служащих. – М.: Экономика, 1989 – 271 с.

72. Національна стандартизація. Проблема розроблення національних документів ДСТУ 1.2:2003. – К.: Держспоживстандарт України – 2003.

73. Національна стандартизація. Правила побудови, викладання, оформлення та вимоги до змісту нормативних документів ДСТУ 1.5 : 2003. – К.: Держспоживстандарт України – 2003.

74. КНД 50-011-93 Основні положення та порядок розроблення стандартів на терміни та визначення. – К.: Держспоживстандарт України – 1993, 33 с.

75. Положення про ведення Державного класифікатора ДК 003-95 "Класифікатор професій" ДСТУ 3739-98. – К.: Держстандарт України – 1998.

76. Мельник С. Порядок роботи з Класифікатором професій // Людина і праця. – 2004. – №12. – С. 24-26.

77. Мельник С.В. Класифікатор професій ДК 003 : 2005 і стан професійно-класифікаційної діяльності в Україні. // Кадровик України. – 2007. – №1. – С. 55-57.

78. Державний класифікатор України: Класифікатор професій

ДК 003- 95. – К.: Держстандарт України, 1995.

79. Державний класифікатор України ДК 003-95 "Класифікатор професій" (із змінами та доповненнями). – К.: Социнформ, 2001, 592 с.

80. Класифікатор професій ДК 003 : 2005 (Зміни та доповнення №2) – К.: Соцінформ – 2007, 90 с.

81. Мельник С.В. Вдосконалення вітчизняної системи професійної кваліфікації // Соціальний захист. – 2003. – №7. – С. 45.

82. Мельник С. Інформація про Зміну №3 до Національного класифікатора України ДК 003 : 2005 "Класифікатор професій" // Довідник кадровика. – 2008. – №9.

83. Мельник С.В. Підходи до формування ефективної системи управління підготовкою робітничих кадрів. // Проблема ефективного використання та професійно-технічної підготовки кадрів промислового сектору економіки України: Доповіді Міжнар. наук. – практ. конф., м. Київ, 28-29 листопада 2007 р.: у двох томах. – К.: РВПС України НАН України, 2008. – Т. 2. – С. 310-320.

84. Мельник С.В. Шляхи досягнення збалансованості обсягів підготовки кадрів з потребою ринку праці // Вісник Східноукраїнського національного університету. – 2001. – №8. – С. 104-108.

85. Топилин А.В. Рынок труда России и стран СНГ: реалии и перспективы развития / А.В.Топилин. – М.: ЗАО "Издательство "Экономика", 2004. – 321 с.

86. Мельник С.В. Інституційно-інноваційна модель досягнення збалансованості пропозиції освітніх послуг до потреб національного та регіональних ринків праці // Науковий вісник Національного гірничого університету: Дніпропетровськ. – 2006. – №4. – С. 5-9.

87. Мельник С.В. Напрями досягнення якісної підготовки кадрів з урахуванням вимог вітчизняного ринку праці // Вісник Донецького університету. Серія В. Економіка і право. – Донецьк. – 2006. – Т. 2 – С. 186-192.

88. Мельник С.В. Професійно-класифікаційна діяльність України в контексті світових глобалізаційних процесів // Проблеми економіки праці, соціально-трудових відносин та соціального захисту населення: Зб. наук. пр. / ДУ НДІ соціально-трудових відносин. – Луганськ, 2005. – С. 335-347.

89. Мельник С.В. Проблеми підготовки кадрів вищої кваліфікації в галузі економічних наук // Проблеми науки. – 2005. – №6. – С. 2-8.

90. Мельник С.В., Коропець П.М. Яким бути закону "Про зайнятість населення"? // Соціальний захист. – 2003. – С. 151-154.

91. Мельник С.В.. Підготовка фахівців вищими навчальними закладами – чинник національної безпеки // Людина і праця. – 2006. – №5. – С. 12-14.

92. Тратт О.А., Дієва Л.Г. Характер розвитку вітчизняної та закордонних сфер вищої освіти // Актуальні проблеми економіки. – 2008. – №6 (84). – С. 89-95.

93. Мельник С.В. Основи регламентації професійно-кваліфікаційного складу та видів робіт управлінського персоналу // Збір. мат. наук.-практ. семінару "Організація, нормування, оплата та оцінка ефективності праці управлінського персоналу на підприємствах, в організаціях та установах". – Одеса – Укррічфлот – 2006. – С. 35-93.

94. Мельник С.В., Коропец П.М. Проблемы подготовки рабочих кадров в системе профтехобразования и пути их решения // Сборник научных трудов научно-практической конференции "Рынок труда и проблемы подготовки кадров". – Баку – 2002. С. 47-49.

95. Мельник С.В. Перспективи підготовки фахівців для сфери соціальної політики та соціального захисту України // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції "Прикладна соціальна політика: проблеми використання та розповсюдження", 1 том. / Донецьк – 2002. – С. 151-154.

96. Збірник нормативних документів щодо організації навчального процесу у вищих навчальних закладах. К. – МОН України – 2008. – 198 с.

97. Мельник С.В., Коропець П.М., Хрипко В.П. Формування трудового потенціалу міста: напрями взаємодії органів управління та роботодавців (на прикладі м. Луганська) // Україна: аспекти праці. – 2005. – №5. – С. 18-24.

98. Національний класифікатор України ДК 003:2005 "Класифікатор видів економічної діяльності". К.: Держспоживстандарт України – 2005, 178 с.

99. Франц Хохштрассер. Компетенции при обучении социальной работе в уголовно-исполнительной системе // Социс. – 2008.– №1. – С. 46-53.

100. Юрген Гриз. Высшая школа в рамках Болонского процесса: немецкие перспективы и опыт // Социс. – 2008.– №1. – С. 93-96.

101. Петренко В.Л. Державний стандарт вищої освіти у контексті Болонського процесу (переліки кодифікацій, напрямів і спеціальностей вищої освіти) // Проблеми освіти: Наук.-метод. зб. / НМЦ ВО МОН України. – К., 2005. – Вип. 46: Болонський процес в Україні: – Ч.2. – С. 80-117.

102. Опис найбільш вживаних професій / Під ред. Мельника С.В. – К.: МедіаПро, 2007. – 304 с.

103. Мельник С.В. Використання робочої сили в Україні та за кордоном //Справочник кадровика. – 2005. – №7. – С. 76-79.

104. Колот А. Підвищення трудових доходів працюючих як чинник забезпечення економічної і соціальної безпеки країни // Соціальна політика. – 2008. – №5. – С.52-58.

105. Систематичний словник професійних занять. Держкомстат України – К.: 2001 – 164 с.

106. Алфавитный словарь профессиональных занятий. Госкомстат Украины – К.: 2001 – 195 с.

107. Качан Л.І., Мельник С.В. Як не стати зайвим на ринку праці // Соціальний захист. – 2008. –з №4. – С. 37-40.

108. Мельник С. Перспективи формування попиту на робочу силу в розрізі основних груп професій // Проблеми освіти: науково-методичний збірник, випуск 34 / Кол. авт. – К.: Науч.-метод. центр вищої освіти, 2003. – С. 26-44.

109. Мельник С.В. Стан професійно-класифікаційної діяльності в Україні // Проблеми економіки праці, соціально-трудових відносин та соціального захисту населення // Збірник наукових праць – Луганськ – 2003.

110. Мельник С.В. Про відповідність обсягів підготовки кадрів потребам ринку // Справочник кадровика. – 2006. – №3. – С. 85-88.

111. Мельник С.В. Все профессии, начиная с древнейших // Зеркало недели. – 2006, − №38. – С.15.

112. Мельник С. Перспективи формування попиту на робочу силу в розрізі основних груп професій // Соціальний захист. – 2001. – № 6,9, 2002. – №3, 7.

113. Мельник С. Нові професії фахівців і технічних службовців // Довідник кадровика. – 2004. – №3. – С. 90.

114. Мельник С.В. Соціологічні дослідження щодо застосування на практиці професій менеджерського спрямування // Проблеми освіти: Наук.-метод. зб. / НМЦ ВО МОН України. – К., 2005. – Вип. 46: Болонський процес в Україні: – 4.2. – С. 62-72.

115. Мельник С.В., Кувила О.І. Перспективи та підходи щодо підготовки фахівців з управління персоналом і економіки праці у відповідності до потреб національного та регіональних ринків праці // Формування ринкової економіки: Зб. наук. праць. Спецвипуск. Проблеми економіки праці, соціально-трудових відносин та соціального захисту населення. – К.: КНЕУ, ДУ НДІ СТВ, 2007. С. 206-219.

116. Основні показники діяльності вищих навчальних закладів України на початок 2003/2004 навчального року. Держкомстат України. – К.: 2004. – 105 с.

117. Освіта України – 2007. Інформаційно-аналітичні матеріали діяльності МОН України у 2007 році. МОН України – К.: 2008. – 287 с.

118. Довідник типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців. – К.: Головдержслужба, Мінпраці України, НДІ соціально-трудових відносин. – Соцінформ, 2002. – 112 с.

119. Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 "Охорона здоров'я". К.: МОЗ України. – Золоті сторінки", 2002. – 370 с.

120. Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників МНС України. К.: МНС України, ДУ НДІ СТВ, 2004. – 96 с.

121. Довідник посад керівників та спеціалістів органів державної контрольно-ревізійної служби (з доповненнями). К.: ГоловКРУ, ДУ НДІ СТВ. – Соцінформ", 2004. – 94 с.

122. Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 2 "Сільське господарство та пов'язані з ним послуги". Розділ "Гідромеліоративні споруди, зрошувальні та осушувальні системи". В-во Національного університету водного господарства та природокористування, 2004. – 154 с.

123. Довідник типових професійно-кваліфікаційних характеристик основних посад працівників МВС України. – К.: Видавничо-поліграфічний центр при МВС України, 2006. – 288 с.

124. Глосарій термінів зайнятості та соціально-трудових відносин / Під ред. Джанні Арріго та Джузеппе Касале / Міжнародне бюро праці. – Будапешт – 1998. – 66 с.

125. Глосарій основних термінів із навчання та підготовки кадрів для роботи / Під. ред. Джанні Розас та Валлі Корбанезе. Міжнародний навчальний центр МОП, 2006р. – 74с.

126. Мельник С.В. Україна і світ: соціально-економічні зіставлення. – Л.: ДУ НДІ СТВ, 2006. – 48с.