Універсальність соціальної функції інформаційної діяльності є чинником створення інформаційних служб (підрозділів) у всіх сферах, де концентруються та опрацьовуються потужні інформаційні потоки з метою прийняття соціально значущих управлінських рішень. Інформаційна діяльність, як і будь-яка інфраструктурна галузь, характеризується певними інструментальними характеристиками (технологічними знаннями, методикою і інструментарієм) і предметним (галузевим) знанням тієї сфери, до якої дана інфраструктурна діяльність включена.

Нові інформаційні відносини у суспільстві закладають нові вимоги до державного управління. Основними характеристиками нової парадигми державного управління виступають:

- поєднання державного адміністрування та громадського управління;

- розвиток демократичних засад та врахування громадської думки при виробленні державної політики;

- співвіднесення громадських та особистісних, загальнодержавних та місцевих інтересів;

- об'єктивність, загальнодоступність, повнота і оперативність інформації;

- раціональна організація апарату управління;

- планування та прогнозування розвитку;

- проведення кадрової політики в органах державного управління за принципами професіоналізму;

- гарантія законності та контроль виконання та дотримання законів. Формування інформаційно-комунікативної бази державного управління є складним завданням, оскільки потребує матеріально-технічних, фінансово-економічних ресурсів, професійних ресурсів, а також готовності суспільства сприйняти і підтримати цю стратегію.

Сучасні вимоги до державного управління та потреб інформаційного суспільства в Україні пов’язані із необхідністю створення системи інформаційного забезпечення органів державного управління - взаємозв'язаної та відповідним чином сформованої сукупності організаційних, правових, інформаційних, методичних, програмно-технічних та технологічних компонентів, що забезпечують необхідний рівень якості управлінських рішень, які приймаються за рахунок раціонального використання інформаційних ресурсів та інформаційних технологій. Серед концептуальних засад підготовки фахівців для професійної діяльності в державному управлінні, окрім професійного навчання із здобуттям вищої освіти в освітній галузі "Державне управління" та підвищення кваліфікації в цій галузі, визначено такий напрям як функціональна спеціалізація підготовки фахівців інших освітніх галузей за спеціальностями, професійно спрямованими на державне управління. Безперечно, спеціальності інформаційного профілю займають поміж них провідне місце.

Загальновизнано, що ефективність професійної підготовки студентів значною мірою детермінована ставленням до обраної професії, і випливає з уявлень про її цінність, особисту та соціальну значущість. Як свідчать дослідження, багато з випускників шкіл при вступі до ВНЗ мають професійні уподобання, які повинні стати основою для формування професійної мотивації. Однак, далеко не всі студенти мають уявлення про специфіку майбутньої професії, якій вони навчаються, що є однією з основних причин криз професійного становлення.

Отже, необхідною умовою є усвідомлення студентами цілей професійної підготовки.

Навчальний посібник „Інформаційне забезпечення державного управління" призначений для ознайомлення студентів із сферою майбутньої діяльності відповідно до спеціалізації у сфері інформаційного забезпечення державного управління.

Мета курсу - сформувати у студентів початкові професійні установки, дати їм загальні, базові знання про сферу діяльності в галузі інформаційного забезпечення державного управління.

Завдання курсу:

- показати основні завдання, проблеми і специфіку інформаційної діяльності у сфері державного управління, її вплив на процеси професіоналізації інформаційних працівників у інформаційних підрозділах органів державної влади та управління;

- визначити особливості діяльності, необхідні особистісні риси, ціннісні установки, необхідних професійних вимог до фахівця з інформаційного забезпечення державного управління;

- охарактеризувати психологічні особливості формування інформаційних потреб держслужбовця, характеристик інформаційної поведінки в процесах інформаційного забезпечення діяльності з прийняття управлінських рішень;

- висвітлити взаємозв’язки між „образами світу” представників інформаційних професій, виявити системну природу цих зв’язків у сфері професійної інформаційної діяльності з метою окреслення її цілісності у професійній різноманітності.

Посібник призначений для студентів спеціальностей, спрямованих на підготовку фахівців інформаційного профілю, магістрів та аспірантів.

Розділ „Професійна культура фахівця з інформаційного забезпечення державного управління" для даного навчального посібника написана Дубовою С.В.