Історія зарубіжної літератури XIX - XX ст.
3. Творчий метод Флобера
Новаторство Г. Флобера
У Змалював повністю реалістичні картини, беручи факти із власного життя чи життя людей, які його оточували.
У Ввів у роман образи простих людей, які поєднували в собі як негативні, так і позитивні риси, суто "позитивних" героїв його твори не мали.
У Виступив проти поєднання реалізму і романтизму.
У Відсунув розповідь на задній план, головне місце надав показу життя простих обивателів провінційного французького містечка. У створив "об´єктивний метод".
У Не давав повністю деталізованих портретів своїх героїв. Як художник точними мазками пензля, подавав портретну характеристику героїв, зміни у їх настроях, що яскраво відображали їхні обличчя, погляди, жести.
У Використовував у творах імпресіоністичну манеру письма.
У Писав твори з характерними рисами психологізму, що проявилося у:
o формі психологічного аналізу;
o зовнішньому і внутрішньому, фізичному і психологічному, що злилися в єдиний потік;
o най адекватнішій формі його стилістичного втілення - застосування невласної прямої мови, яку автор широко ввів першим у літературу;
o використанні художніх деталей, які сприяли психологічному аналізу особистості героя;
o передачі порухів серця.
У Відмовився від поділу героїв на позитивних і негативних носіїв добра і носіїв зла. Як реальні люди його персонажі поєднали позитивні і негативні риси в складному переплетінні і різних співвідношеннях.
У Використовував невласну пряму мову, яку він перший широко ввів у літературу. Це така форма мовлення, де голос автора і голос героя твору перепліталися, причому автор постійно допомагав йому висловити те, що герою важко або непосильно передати словами.
Питання для самоконтролю
1. В який період життя Г. Флобер звернувся до написання творів? Дайте загальну характеристику його раннім творінням.
2. Ким стала для Г. Флобера Луїза Колле і як склалися їхні стосунки?
3. Чому Г. Флобера називають майстром психологічного аналізу?
4. Яку головну мету поставив перед собою Г. Флобер, звернувшись до письменницької діяльності?
5. У чому розкривається новаторство письменника?