Інформаційне забезпечення видавничої діяльності
Розділ 5. Система інформаційного забезпечення видавництва
Основна ідея розділу
Розділ присвячено питанням аналізу основних компонент і ресурсів системи інформаційного забезпечення (рис. 10), які сприяють процесу формування інформаційних ресурсів, захисту та ідентифікації інформації, пошуку й аналізу текстової інформації на основі певних засобів.
Рис. 10. Ключові поняття розділу 5
5.1. Основні механізми інформаційного забезпечення.
5.2. Призначення та функції RFID-систем.
5.3. Інформаційно-пошукові системи у видавництві.
Цілі вивчення розділу
Метою розділу є аналіз інформації щодо використання основних механізмів інформаційного забезпечення видавничої діяльності.
Інформація, викладена в розділі, надає студенту можливість сформувати такі групи компетенцій:
1) аналітичні компетенції, пов’язані з аналізом основних компонентів та ресурсів системи інформаційного забезпечення; дослідженням загальних особливостей лексичного, морфологічного, синтаксичного та семантичного аналізу текстової інформації;
2) проектні компетенції, пов’язані з вибором радіочастотних міток як засобу ідентифікації та захисту інформації; обґрунтуванням вибору інформаційно-пошукових систем для вирішення задач видавничої діяльності.
Вступ до розділу
Вирішення локальних задач видавничо-поліграфічного виробництва вимагає наявності цілісної системи інформаційного забезпечення видавництва, яка об'єднує потоки інформації, механізми формування інформаційних ресурсів, а також інструменти здійснення інформаційного пошуку. Така система дозволяє координувати інформаційні потоки в руслі реалізації певних бізнес-проектів видавничої діяльності, проводити аналіз і оцінку змістовного наповнення інформації, ідентифікувати носії даних, а також виконувати функції захисту інформації.
Отже, ознайомлення зі специфікою функціонування системи інформаційного забезпечення видавництва дасть можливість майбутньому фахівцеві з видавничо-поліграфічної справи отримати практичні навички, які стануть йому в нагоді при здійсненні інформаційного менеджменту видавничої діяльності, управлінні проектами диверсифікації, а також у випадках інтеграції видавництва в більш масштабні структури (видавничі концерни, холдінги та т. ін.). Крім того, отримання знань 3 особливостей системи інформаційного забезпечення видавництва
створить методичне підґрунтя для аналізу механізмів інтеграції розподіленої інформації та дослідження засобів управління інформаційним забезпеченням видавництва у процесі подальшого вивчення навчальної дисципліни «Інформаційне забезпечення видавничої діяльності».