Інформаційне забезпечення видавничої діяльності
2.3. Життєвий цикл інформаційних ресурсів в електронних виданнях
Етапи життєвого циклу в цілому описуються послідовністю, представленою на рис. 6 [9].
Залежно від виду електронних видань і способу передачі деякі етапи життєвого циклу може бути пропущено.
Механізми забезпечення життєвого циклу інформаційних ресурсів видавничої діяльності насамперед необхідні для:
* підтримки необхідної функціональності системи, пов’язаної з використанням ресурсів користувачами, їх зміною, генерацією нових ресурсів, клаузальними і часовими зв’язками між ресурсами;
■ точного розуміння сенсу інформаційних ресурсів, пов’язаного з їх поточним станом і чинниками, що зумовили цей стан;
■ забезпечення коректності і цілісності інформаційного простору, пов’язаного з життєвими циклами ресурсів;
■ напряму ходу робіт з обробки інформаційних ресурсів, вказівки можливих або необхідних подальших дій користувачеві системи;
■ координації роботи користувачів або інформаційних систем;
■ моніторингу поточного стану робіт над інформаційними ресурсами.
Рис. б. Схема життєвого циклу інформаційних ресурсів в електронних виданнях
Повноцінна технологія управління життєвим циклом інформацій- них ресурсів видавничої діяльності повинна мати в своєму розпорядженні дані про:
■ логічну організацію інформаційних об`єктів видавництва;
■ архітектуру прикладних даних корпоративної бази;
■ організаційну структуру (джерела даних), інфраструктуру видавництва і його телекомунікації;
■ мобільність і шляхи міграції інформаційних об`єктів у ході видавничої діяльності;
■ забезпечувати механізми захисту даних, заснованого на логічній організації даних видавничої діяльності і фізичної ізоляції відповідних сегментів даних;
■ враховувати обмеження ІТ-інструментів з організації та зберігання даних.
Найбільш поширеним механізмом забезпечення життєвого циклу інформаційних ресурсів є ILM-технологія (Information Lifecycle Management - управління життєвим циклом інформації), яка здійснює процес управління інформацією впродовж всього життєвого циклу: від створення до знищення.
Основна ідея, що покладена в основу ILM, полягає в тому, що не вся інформація однаково корисна. Наприклад, застаріла інформація не корисна, МРЗ-файли не корисні, тимчасові файли не корисні, дубльовані файли не завжди корисні.
Основними завданнями інформаційного забезпечення видавничої діяльності, що стоять перед ILM-підходом, є:
■ управління архівними даними на основі регламенту;
■ збереження і дислокація записів;
■ автоматизоване управління підсистемою зберігання;
■ створення архіву, який не стирається;
■ ієрархічне зберігання;
■ пошук і класифікація неструктурованої інформації.