Інформаційне забезпечення видавничої діяльності

2.3. Життєвий цикл інформаційних ресурсів в електронних виданнях

Етапи життєвого циклу в цілому описуються послідовністю, представленою на рис. 6 [9].

Залежно від виду електронних видань і способу передачі деякі етапи життєвого циклу може бути пропущено.

Механізми забезпечення життєвого циклу інформаційних ресурсів видавничої діяльності насамперед необхідні для:

* підтримки необхідної функціональності системи, пов’язаної з використанням ресурсів користувачами, їх зміною, генерацією нових ресурсів, клаузальними і часовими зв’язками між ресурсами;

■ точного розуміння сенсу інформаційних ресурсів, пов’язаного з їх поточним станом і чинниками, що зумовили цей стан;

■ забезпечення коректності і цілісності інформаційного простору, пов’язаного з життєвими циклами ресурсів;

■ напряму ходу робіт з обробки інформаційних ресурсів, вказівки можливих або необхідних подальших дій користувачеві системи;

■ координації роботи користувачів або інформаційних систем;

■ моніторингу поточного стану робіт над інформаційними ресурсами.

Схема життєвого циклу інформаційних ресурсів в електронних виданнях

Рис. б. Схема життєвого циклу інформаційних ресурсів в електронних виданнях

Повноцінна технологія управління життєвим циклом інформацій- них ресурсів видавничої діяльності повинна мати в своєму розпорядженні дані про:

■ логічну організацію інформаційних об`єктів видавництва;

■ архітектуру прикладних даних корпоративної бази;

■ організаційну структуру (джерела даних), інфраструктуру видавництва і його телекомунікації;

■ мобільність і шляхи міграції інформаційних об`єктів у ході видавничої діяльності;

■ забезпечувати механізми захисту даних, заснованого на логічній організації даних видавничої діяльності і фізичної ізоляції відповідних сегментів даних;

■ враховувати обмеження ІТ-інструментів з організації та зберігання даних.

Найбільш поширеним механізмом забезпечення життєвого циклу інформаційних ресурсів є ILM-технологія (Information Lifecycle Management - управління життєвим циклом інформації), яка здійснює процес управління інформацією впродовж всього життєвого циклу: від створення до знищення.

Основна ідея, що покладена в основу ILM, полягає в тому, що не вся інформація однаково корисна. Наприклад, застаріла інформація не корисна, МРЗ-файли не корисні, тимчасові файли не корисні, дубльовані файли не завжди корисні.

Основними завданнями інформаційного забезпечення видавничої діяльності, що стоять перед ILM-підходом, є:

■ управління архівними даними на основі регламенту;

■ збереження і дислокація записів;

■ автоматизоване управління підсистемою зберігання;

■ створення архіву, який не стирається;

■ ієрархічне зберігання;

■ пошук і класифікація неструктурованої інформації.