Історія новітньої зарубіжної літератури
ПЕРЕДМОВА
Увага до новітньої зарубіжної літератури зумовлена її глибоким впливом на формування духовно розвиненої, самостійно мислячої особистості зі стійкими моральними принципами та необхідністю ознайомлення з вершинними здобутками письменства ХХ—ХХІ ст. в контексті всесвітнього літературного процесу.
На вивчення спецкурсу «Історія новітньої зарубіжної літератури» відведено 36 аудиторних годин: 18 годин лекційних, 18 годин практичних занять, форма контролю — залік.
Програмою спецкурсу передбачено:
- ознайомити студентів з найвагомішими творчими здобутками всесвітнього літературного процесу;
- поглибити знання про новітню зарубіжну літературу, відкрити нові імена всесвітньо відомих письменників та їхніх творів;
- розкрити характерні особливості індивідуального стилю митців;
- закріпити знання з теорії літератури;
- аналізувати художні твори, обґрунтовувати свою думку з приводу прочитаного, виявити основні проблеми.
Навчальний посібник складено відповідно до програми спецкурсу. Він містить робочу програму, матеріали лекційних і практичних занять, а також методичні матеріали.
У виданні подано загальну характеристику творчого доробку видатних письменників ХХ—ХХІ ст., огляд та аналіз окремих їхніх творів.
Практичні заняття зорієнтовано на шкільну програму. Вони передбачають аналіз одного окремого твору з метою поглибленого засвоєння художнього тексту, найкращого його розуміння й усвідомлення. Запропоновано орієнтовний план проведення практичного заняття, завдання для підготовчого періоду, тексти художньої і критичної літератури, інструктивно-методичні матеріали. Теми, які винесено на практичні заняття, дають змогу сформувати в студентів уміння аналізувати інші твори письменників, які не представлені в посібнику, на вищому рівні, встановлювати між ними необхідні зв’язки, проводити типологічні зіставлення, чітко визначати їхнє місце у світовому літературному процесі.
Навчальний посібник стане знадобиться не лише студентам-філологам вищих навчальних закладів, викладачам і вчителям зарубіжної літератури, а й учням старших класів шкіл гуманітарного профілю.