Біржова справа

8.7. Теорія протилежної думки (теорія динамічної нерівноваги)

Деякі торговці сприймають технічний аналіз з точки зору психології. Їхній постулат – люди завжди помиляються, а успіх полягає в передбаченні ф’ючерсних цін за допомогою настроїв купувати та продавати у широкої громадськості, а потім зробити цілком протилежне. Це дуже стара теорія, започаткована понад 150 років тому, бароном Н. Ротшильдом: він купував, коли інші продавали, і продавав, коли інші купували, а в результаті став одним з найбагатших людей світу.

Ця теорія базується на психологічному аналізі ринку. Згідно з нею, фондові та ф’ючерсні ціни визначають емоційні рішення тисяч торговців та інвесторів, що, як правило, діють без елементарних знань ринку, стихійно.

На основі цієї передумови успішний торговець з технічних причин продаватиме, коли масовий оптимізм з приводу ф’ючерсних цінностей є високим, і купувати, коли він низький. Такі аналітики і торговці ліпші психологи, ніж економісти. Цю теорію сьогодні популяризує один з найталановитіших біржовиків сучасності Дж.Сорос у спекулятивній практиці та у своїх книгах “Алхімія фінансів”, “Сорос про Сороса” і ‘Джордж Сорос про глобалізацію”.

Деяких технічних аналітиків цікавить аналіз реакції ринку на хороші та погані новини. Якщо ринок не зміг сприятливо відреагувати на позитивні новини, то це вважають ознакою технічної слабкості, оскільки ринок не схилився до продажу.

Однак торговцям треба обережно сприймати такий простий аналіз. Ринок досить часто може передбачати успішні, або “добрі” новини і реагувати на них передчасно. Внаслідок цього ефект від новин значно послаблюється.

“Продавай доти, доки не з’явилися добрі новини” – ще одна аксіома ринку.