9 липня 2009 р. Міністерство освіти і науки України наказом № 642 до переліку обов’язкових нормативних дисциплін гуманітарної підготовки у вищих навчальних закладах України І-IV рівня акредитації ввело навчальний предмет «Історія української культури». Значення цієї навчальної дисципліни полягає у формуванні цілісних знань про культуру власного народу, вихованні поваги до її творців, почуття гордості за багату культурну спадщину, яка часто сягає рівня кращих зразків європейської та світової культури, за належність до неї, її самобутності та самодостатності. Крім того, значення «Історії української культури», як і інших дисциплін гуманітарного циклу, полягає в тому, що вони покликані виховувати в студентів вміння та навики творчо і критично мислити, мати власну думку та позицію, вміти її висловлювати і аргументовано відстоювати, прагнути бути поінформованими, вміти шукати і систематизувати здобуту інформацію. Загалом, це сприятиме вмілому та мудрому збереженню, утвердженню, споживанню та динамічному розвитку національної культури, а також інтеграції у європейський та світовий культурний простір.

В основу викладу навчального матеріалу покладено хронологічний принцип, а до назв розділів - культурно-історичний. Відповідно до цих принципів у семи розділах посібника, з восьми, розкрито історію української культури від появи культури на історичних землях України і до сьогодення. У першому розділі розкрито теоретичні основи поняття культура. Кожний розділ складається з підрозділів, питань для самоконтролю та переліку найважливіших фактів.

Виклад інформації максимально адаптовано до студентів не гуманітарних спеціальностей. Обсяг посібника розрахований на те, щоб студент мав змогу творчо підходити до самостійної роботи, обмінюватись почерпнутими фактами на семінарських заняттях, формулювати запитання, вести бесіду, що підвищить рівень сприйняття та засвоєння матеріалу. Під час написання ставилось завдання підготовити навчально-пізнавальний посібник, який можна було б використовувати і як довідкове джерело.

Після завершення курсу студент повинен знати:

  • етимологію та зміст понять «культура» і «цивілізація»;
  • культурно-історичну періодизацію української культури;
  • найважливіші події та творчість провідних діячів української культури;
  • напрями, сфери, художні стилі та основну проблематику історії української культури;
  • сутність сучасного процесу розвитку української культури, її місце і роль у розмаїтті національних культур;

Після закінчення курсу студент повинен вміти:

  • розуміти місце та значення предмета «Історія української культури» серед нормативних дисциплін гуманітарної підготовки у вищих навчальних закладах України;
  • визначати розвиток культурогенезу на українських землях;
  • проводити межу між доцивілізаційним і цивілізаційним шляхом розвитку української культури;
  • розуміти особливості становлення та розвитку національного культурного простору;
  • аналізувати місце та значення загальноєвропейських культурних напрямів та стилів в українській культурі;
  • визначати кращі здобутки української культури в європейському та світовому контексті;
  • застосовувати знання з історії української культури для формування особистої лінії поведінки;
  • розуміти та використовувати основні культурологічні поняття в повсякденному житті.

Авторство розділів та підрозділів посібника належить: І.Я. Хомі, канд. іст. наук, доц. кафедри історії України та етнокомунікації Національного університету «Львівська політехніка» (передмова, розділи 1-7, розділ 8 - питання 8.2., 8.3), А.О. Сові, канд. іст. наук, доц. кафедри історії і політології Львівської комерційної академії (розділ 6, розділ 8 - питання 8.1.), Ж.В. Мині, канд. іст. наук, ст. викл. кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності Національного університету «Львівська політехніка» (розділ 5).