Психологія управління

Ефективне управління іміджем

Формування, підтримання та розвиток іміджу потребує виваженої,ґрунтовної діяльності щодо створення, закріплення, посилення позитивноїгромадської думки про організацію (особистість, продукцію, послугутощо).
Раціональне управління іміджем має враховувати рівнііміджу (продукція — послуги, марка, країна, споживачі) і чинники, щовпливають на нього (поведінка, комунікація, символіка). При цьому дужеважливе позиціювання товару (послуги), тобто врахування психологічноїособливості, яка полягає у намаганні людини усвідомити для себецінність товару чи послуги. Якщо товар стає для споживача єдиним інеобхідним символом, задля чого він готовий піти на певні витрати, то йорганізація (фірма) стає символом товару. Так відбувається об´єднанняіміджу товару й іміджу фірми завдяки впровадженню фірмового знака,марки. Купуючи товари з фірмовою маркою, споживач отримує певнусуб´єктивну гарантію від неякісних послуг, продукції. Психологічниммеханізмом іміджу країни є соціокультурний, етнопсихологічнийстереотип, який становить основу уявлень не лише про окремих людей, а йпро фірми цих країн, їх продукцію і послуги. Для процвітанняорганізації потрібне постійне розширення ринків збуту продукції(послуг), збільшення кількості клієнтів. З цією метою використовуютьтакі психологічні механізми впливу, як навіювання, наслідування,зараження та переконання.

Паблік рілейшнз як засіб управління іміджем.

Скоординовані дії щодо впливу на громадську думку спрямовані наформування або зміну на свою користь уявлень (поведінки) людей. Ці діїназивають діяльністю у зв´язках із громадськістю (PublicRelations). У добре розвинутих організаціях управління іміджемздійснюють центри, відділи зв´язків з громадськістю, від діяльностіяких залежить інтерпретація широким загалом (споживачами, партнерами,урядовими колами, громадськими організаціями тощо) призначення(філософії) організації — цілей, соціальних зобов´язань, моральнихцінностей, громадянської відповідальності, принципів ставлення до своїхслужбовців, певних груп населення, соціальних інституцій, навколишньогосередовища тощо.
Паблік рілейшнз є невід´ємною складовоюефективного управління будь-якою організованою формою діяльності. Йогомета полягає у встановленні двостороннього спілкування для з´ясуваннязагальних уявлень, спільних інтересів, досягнення взаєморозуміння, якебазується на правді, знанні та цілковитій поінформованості. До завданьцього засобу управління іміджем належать:
— підтримка доброзичливогоставлення громадськості до діяльності організації з метою забезпеченняїї нормального функціонування та розширення сфери впливу;
— поліпшення взаєморозуміння організації з усіма суб´єктами взаємодії;
— створення “громадського обличчя” організації, збереження її репутації;
— розширення сфери впливу організації засобами пропаганди, реклами тощо;
— виявлення та нейтралізація чуток або інших джерел непорозуміння;
—формування “корпоративної” згуртованості, створення та підтримання успівробітників організації почуття відповідальності та зацікавленості усправах адміністрації.
Вплив іміджу організації на споживачівпослуг чи товарів може відбуватися за різними моделями і формулами.Однією з них є схема поетапного управління поведінкою споживачів задопомогою демонстрації іміджу: привернення уваги — пробудження інтересу— створення потреби — формування бажання — спровокована активна дія. Наетапі привернення уваги задіюється ефект, суть якого полягає в тому, щолюдина сильніше реагує на новизну, контрастність, інтенсивність.Передумовою формування враження є те, який людина має вигляд і як“звучить”. Саме тому керівники повинні оволодіти мистецтвом усміхатися,вміло керувати голосом, жестами, мімікою, обирати пози. Допомогти їм уцьому можуть спеціалісти психологічної служби, іміджмейкери. Ролькерівника у формуванні свого іміджу має зводитися до повноївідкритості, готовності сприймати рекомендації як програму своїх дій.Часто це потребує подолання психічної скованості, чому сприяютьтренінги на релаксацію (розслаблення), набуття комунікативних навичок,освоєння технології “особистого ортобіозу”, “візуального іміджу” тощо.Загалом імідж керівника є результатом умілої його орієнтації вконкретній ситуації, яка потребує правильного вибору моделі поведінки.Вибираючи модель поведінки, доцільно мати на увазі такі універсальнікритерії:
— модель поведінки має відповідати закону і не суперечити правопорядку в суспільстві;
— моральна бездоганність, дотримання загальновизнаних норм моралі;
—утвердження особистісної мети як критерію вибору моделі поведінки (чимзначущіша мета особистості, тим більшу спонукальну силу вона має);
— критичне оцінювання власного вибору моделі поведінки;
— урахування особливостей статі в особистій поведінці (найраціональнішим є вияв якостей, яких очікують від жінок або чоловіків).
Успіх діяльності, престиж організації залежить не тільки від того, щота як вона виробляє, а й від її іміджу, тобто уявлення людей про неї.Тому психологія управління іміджем організації, її співробітників таефективна реклама є невід´ємною частиною діяльності керівника.