Ситуаційний менеджмент
Тема 7. Технологія ситуаційного менеджменту
При розгляді технології ситуаційного управління слід зазначити, що будь-яке управління являє собою процес, тобто поступовість операцій, прийомів, методів формування і здійснення впливу на керований об´єкт. Цей процес має природні закономірності: цілевстановлення, оцінка ситуації, знаходження головної проблеми, прийняття і реалізація управлінського рішення.
Проте в межах загального змісту процесу управління можливі різні варіанти формування впливу, які відображають особливості суб´єкту і об´єкту управління, конкурентні обставини, досвід і компетенцію менеджера та персоналу управління. Відповідно до цього процес управління свідомо будується за критеріями раціональності, економії часу, ресурсів та максимальної ефективності. Це і відображає технологію менеджменту, яка полягає у виборі і реалізації певної послідовності та паралельної комбінації операцій при розробці управлінського рішення.
Найвідповідальніший етап у ситуаційному менеджменті — розробка управлінських рішень. Якість управлінських рішень слід розглядати залежно від різноманітних факторів: категорії проблем (стандартні, типові, евристичні); умов використання (квазістабільні, екстремальні, кризові); достатності вихідної інформації (недостатній обсяг, достатній, надмірний); достовірності вихідної інформації (недостовірна, напівдостовірна, повністю достовірна); масштабності проблем (глобальні, локальні, мікролокальні); технічного оснащення (відсутнє, недостатнє, достатнє). При цьому є сенс вивчення та застосування закордонного досвіду методики розробки та реалізації управлінських рішень в умовах невизначеності.
Крім того, доцільно познайомитися з поняттям реінжинірингу господарського розвитку підприємств, з’ясувавши сутність та характеристику бізнес-процесів, а також зміст та особливості реінжинірингу бізнес-процесів. Важливо визначитися з основними принципами, етапами проведення та умовами успішного реінжинірингу бізнес-процесів.