Ситуаційний менеджмент
Тема 4. Діагностика в ситуаційному менеджменті
При розгляді поняття діагностики в ситуаційному менеджменті доцільно охарактеризувати основні її параметри. Крім того, «діагностику» слід визначити як процес виявлення стану об´єкту, предмета, явища або процесу управління через реалізацію комплексу дослідницьких процедур, виявлення слабких ланок та «вузьких місць», а «діагноз» — як конкретний висновок про стан об’єкту дослідження.
Процес діагностики — це багаторазовий акт, який здійснюється у часі та просторі, і відображається через етапи якісної й кількісної ідентифікації. Тобто при визначенні етапів діагностики слід виділити два етапи: 1) встановлення належності об´єкту до певного класу або групи об´єктів; 2) виявлення відмінностей діагностованого об´єкту від об´єктів його класу шляхом порівняння фактичних параметрів з базовими. У процесі проведення діагностики ситуацій використовують певні методи. Серед них виділяють аналітичні, експертні, лінійне програмування, динамічне програмування.
Слід розглянути та взяти до уваги соціально-психологічні аспекти діагностики ситуацій: помилки, що виникають при визначенні ситуації (помилки дослідження) та виборі керівником лінії його поведінки (помилки враження). При цьому актуальним є ознайомлення з сучасними методиками діагностики персоналу на чесність та лояльність, а також досвідом іноземних фахівців з цього питання.
Крім того, доцільно познайомитися з питанням прогнозування ймовірності можливого банкрутства підприємства, виокремити симптоми, причини та наслідки такої ситуації, а також розглянути види ситуацій банкрутства підприємства.
Є сенс ознайомитися з підходами до оцінки та прогнозування ймовірності банкрутства підприємства і провести аналіз стану показників ділової та економічної активності залежно від етапу життєвого циклу підприємства. Керівним документом при здійсненні зазначених підходів доцільно обрати «Методичні положення щодо оцінювання фінансового стану підприємств і встановлення незадовільної структури балансу».