Викладання соціології: досвід інноваційних прийомів
Використання образних порівнянь
Іноді при читанні лекції корисно використовувати образні порівняння, наприклад, якщо її тема пов´язана із соціальним контролем, то можна навести такий приклад.
У Франції є оригінальні ваги, на яких вимірюється вага людини. До 100 кг ця вага позначається, а якщо людина важить більше ніж 100 кг, то вага вже не позначається, а включається музика. Симфонічний оркестр грає "Похоронний марш" Шопена. Це означає, що людина має обов´язково замислитися над проблемою зменшення ваги, тому що інакше "за нею навіть музика плаче".
Такі ваги нагадують нам соціальний контроль, коли порушення соціальних норм призводить до застосування соціальних санкцій. І далі викладач розвиває тему лекції.
Говорячи про безглуздість праці, ми часто порівнюємо її з працею царя Сізіфа, який "намагається перехитрити смерть".
З того часу він виконує безглузду роботу: котить на гору важке каміння [84, с. 84], а коли майже викотить його на вершину гори, то воно одразу ж скочується донизу і йому знову доводиться робити те саме.
Злу людину часто порівнюють з міфічним образом Медузи Горгони, у якої замість волосся були змії. В природі немає такого чудовиська, але образне порівняння пережило століття. Таких порівнянь можна навести велику кількість.