Естетотерапія
1.3. Форми контролю та критерії оцінки
У процесі вивчення курсів з естетотерапії використовуються наступні види контролю:
- поточний — здійснюється на заняттях. За змістом він включає такі аспекти: якість засвоєння матеріалу, який охоплюється темою практичного заняття, та сумлінність студента в роботі семінарсько-практичного заняття;
- проміжний — здійснюється на практичних (якщо передбачені навчальним планом) та лекційних заняттях. За змістом він має дві цільові функції: перевірка засвоєння студентом (магістрантом) системних моментів лекцій, і стимулювання глибокого вивчення певного обсягу матеріалу курсу (письмова форма);
- підсумковий — здійснюється у формі комплексної контрольної роботи, яка охоплює матеріал одного модулю. Оцінки (відмінно, добре, задовільно, незадовільно) детермінуються показниками контролю засвоєння лекцій і всього курсу в цілому.
Загальні критерії оцінок
Відмінно (5) — не менше 90% матеріалу засвоєно високоякісно.
Добре (4) — 80—90% матеріалу засвоєно високоякісно.
Задовільно (3) — 60—80% матеріалу засвоєно високоякісно.
Незадовільно (2) — головні концепції модуля не засвоєно. Засвоєно в цілому менше 50% всього курсу.
Загальна оцінка відповіді кожного студента (магістранта) є комплексною, вона враховує всі сторони його виступу: теоретичні знання, уміння застосовувати їх у розкритті методик естетотерапевтичної роботи та реалізовувати у практичних завданнях згідно з навчальними планами спеціальностей 7.010106 «Дошкільне виховання. Дефектологія. Логопедія» та 7.010105 й 8.010105 «Соціальна педагогіка».
При оцінюванні відповіді враховується також творчість і якість у розкриті питання.
Оцінка «відмінно» ставиться, коли:
- студент (магістрант) впевнено відповідає на теоретичне питання;
- демонструє глибокі, міцні, системні знання у розкритті теоретичних основ естетотерапевтичної роботи;
- студент (магістрант) уміє застосувати набуті знання при виконанні творчих завдань, вміє виявляти та відстоювати особисту позицію;
- на високому рівні демонструє аналітичні, прогностичні, проективні, рефлексивні, комунікативні вміння та навички, які є необхідними у науковій та практичній роботі естетотерапевта.
Оцінка «добре» ставиться за таких умов, коли:
- студент (магістрант) при відповіді на питання виявляє знання істотних ознак понять, естетотерапевтичних явищ та зв’язків між ними, вміє пояснити основні закономірності явища;
- на достатньому рівні демонструє аналітичні, прогностичні, проективні, рефлексивні, комунікативні вміння та навички, які є необхідними у науковій та практичній роботі естетотерапевта.
Оцінка «задовільно» ставиться, коли:
- студент (магістрант) не впевнено відповідає на теоретичне питання білету;
- відтворює основні навчально-методичні знання, проте володіє лише елементарними вміннями;
- відчуває помітні труднощі при виконанні творчих естетотерапевтичних завдань, втрачає розуміння сутності психолого-педагогічного явища при зміні деяких складових.
Оцінка «незадовільно» ставиться, коли:
- студент (магістрант) демонструє уривчастість або відсутність знань, плутається у поняттях, прояв знань відбувається лише за допомогою викладача;
- практичне завдання виконується фрагментарно, характеризується лише початковими уявленнями про предмет дослідження;
- на недостатньому рівні демонструє аналітичні, прогностичні, проективні, рефлексивні, комунікативні вміння та навички, які є необхідними у науковій та практичній роботі естетотерапевта.
Взаємозв’язок національної шкали оцінювання зі шкалою ECTS відображений у таблиці 1.1.
Таблиця 1.1 Шкала оцінювання
За шкалою ECTS |
За національною шкалою |
За шкалою навчального закладу |
A |
відмінно |
90—100 |
BC |
добре |
75—89 |
EX |
задовільно |
60—74 |
FX |
незадовільно з можливістю повторного складання |
35—59 |
F |
незадовільно з обов’язковим повторним курсом |
1—34 |