Естетотерапія

1.3. Форми контролю та критерії оцінки

У процесі вивчення курсів з естетотерапії використовуються наступні види контролю:

  • поточний — здійснюється на заняттях. За змістом він включає такі аспекти: якість засвоєння матеріалу, який охоплюється темою практичного заняття, та сумлінність студента в роботі семінарсько-практичного заняття;
  • проміжний — здійснюється на практичних (якщо передбачені навчальним планом) та лекційних заняттях. За змістом він має дві цільові функції: перевірка засвоєння студентом (магістрантом) системних моментів лекцій, і стимулювання глибокого вивчення певного обсягу матеріалу курсу (письмова форма);
  • підсумковий — здійснюється у формі комплексної контрольної роботи, яка охоплює матеріал одного модулю. Оцінки (відмінно, добре, задовільно, незадовільно) детермінуються показниками контролю засвоєння лекцій і всього курсу в цілому.

Загальні критерії оцінок

Відмінно (5) — не менше 90% матеріалу засвоєно високоякісно.

Добре (4) — 80—90% матеріалу засвоєно високоякісно.

Задовільно (3) — 60—80% матеріалу засвоєно високоякісно.

Незадовільно (2) — головні концепції модуля не засвоєно. Засвоєно в цілому менше 50% всього курсу.

Загальна оцінка відповіді кожного студента (магістранта) є комплексною, вона враховує всі сторони його виступу: теоретичні знання, уміння застосовувати їх у розкритті методик естетотерапевтичної роботи та реалізовувати у практичних завданнях згідно з навчальними планами спеціальностей 7.010106 «Дошкільне виховання. Дефектологія. Логопедія» та 7.010105 й 8.010105 «Соціальна педагогіка».

При оцінюванні відповіді враховується також творчість і якість у розкриті питання.

Оцінка «відмінно» ставиться, коли:

  • студент (магістрант) впевнено відповідає на теоретичне питання;
  • демонструє глибокі, міцні, системні знання у розкритті теоретичних основ естетотерапевтичної роботи;
  • студент (магістрант) уміє застосувати набуті знання при виконанні творчих завдань, вміє виявляти та відстоювати особисту позицію;
  • на високому рівні демонструє аналітичні, прогностичні, проективні, рефлексивні, комунікативні вміння та навички, які є необхідними у науковій та практичній роботі естетотерапевта.

Оцінка «добре» ставиться за таких умов, коли:

  • студент (магістрант) при відповіді на питання виявляє знання істотних ознак понять, естетотерапевтичних явищ та зв’язків між ними, вміє пояснити основні закономірності явища;
  • на достатньому рівні демонструє аналітичні, прогностичні, проективні, рефлексивні, комунікативні вміння та навички, які є необхідними у науковій та практичній роботі естетотерапевта.

Оцінка «задовільно» ставиться, коли:

  • студент (магістрант) не впевнено відповідає на теоретичне питання білету;
  • відтворює основні навчально-методичні знання, проте володіє лише елементарними вміннями;
  • відчуває помітні труднощі при виконанні творчих естетотерапевтичних завдань, втрачає розуміння сутності психолого-педагогічного явища при зміні деяких складових.

Оцінка «незадовільно» ставиться, коли:

  • студент (магістрант) демонструє уривчастість або відсутність знань, плутається у поняттях, прояв знань відбувається лише за допомогою викладача;
  • практичне завдання виконується фрагментарно, характеризується лише початковими уявленнями про предмет дослідження;
  • на недостатньому рівні демонструє аналітичні, прогностичні, проективні, рефлексивні, комунікативні вміння та навички, які є необхідними у науковій та практичній роботі естетотерапевта.

Взаємозв’язок національної шкали оцінювання зі шкалою ECTS відображений у таблиці 1.1.

Таблиця 1.1 Шкала оцінювання

За шкалою ECTS

За національною шкалою

За шкалою навчального закладу

A

відмінно

90—100

BC

добре

75—89

EX

задовільно

60—74

FX

незадовільно з можливістю повторного складання

35—59

F

незадовільно з обов’язковим повторним курсом

1—34