Німеччина наприкінці XVIII - на початку XIX ст. була відсталою феодальною країною, що складалася з декількох сотень формально самостійних держав, які мали свою армію, поліцію, податкову систему і т. д. Кріпосне право, феодальний деспотизм, провінційна обмеженість панували в німецьких державах. Не була єдиним класом німецька буржуазія. Вона не являла собою самостійної економічної та політичної сили. Купці й фабриканти, розсіяні в багатьох дрібних державах, економічно були тісно зв´язані з князями і двірцевою знаттю - головним споживачем товарів, особливо предметів розкоші, продаж яких був єдиним джерелом добробуту буржуазії. У приниженому становищі перебувала й німецька інтелігенція.

Економічна незрілість і політична слабість німецької буржуазії, територіальна роздробленість Німеччини наклали на філософію свій відбиток. У той час німецька філософія використовувала значною мірою результати розвитку філософської думки інших країн. І все ж таки за багатьма аспектами вона досягла максимально можливого на той час розвитку. У галузі політичної думки, наприклад, такі філософи, як Кант, Фіхте, Гегель висунули політичні доктрини, що й досі відчутно впливають на перебіг історії.

Але перш ніж зосередитися на подробицях поглядів кожного з них, згадаймо декілька рис, притаманних усім трьом філософам. Усі вони підносили дух, протиставляючи його матерії, що, зрештою, привело до твердження, ніби існує тільки дух. Палко заперечували утилітарну етику, натомість утверджували системи, що їх нібито можна довести за допомоги абстрактних філософських аргументів.

Кант, Фіхте, Гегель були університетськими професорами, які зверталися до студентської аудиторії, а не панками, що втішалися дозвіллям і зверталися до аматорів. Хоч їхній вплив був почасти революційним, самі по собі вони не керувалися ніякими руйнівними тенденціями. Фіхте і Гегель були досить рішуче налаштовані захищати державу. Життя трьох німецьких філософів було взірцевим та академічним, їхні погляди на мораль вирізнялися суворою ортодоксальністю.

Визначивши ці попередні зауваження, можемо перейти до вивчення І. Канта.