Інформаційно-аналітична діяльність

1.2. Структура курсу "Інформаційно-аналітична діяльність". Місце навчальної дисципліни в системі дисциплін документно-комунікаційного циклу

Модуль №1 «Сутність, складові, методологія, принципи інформаційно-аналітичної діяльності» передбачає вивчення таких важливих питань, як: «Мета, завдання, предмет навчальної дисципліни "Інформаційно-аналітична діяльність" та її специфіка», «Короткий історичний огляд розвитку інформаційно-аналітичної діяльності», «Джерела інформації в системі суб’єктно-об’єктних відносин інформаційної діяльності», «Типологія та класифікація інформації», «Теоретичні основи інформаційно-аналітичної діяльності», «Актуальність, суть, специфіка, основні принципи інформаційно-аналітичної діяльності», «Загальні професійні вимоги до рівня фахової підготовки аналітика», «Методи аналітики, їхня універсальність у процесі пізнання», «Методи організації інформаційно-аналітичної діяльності», «Загальноприйнятий алгоритм діагностики інформаційних подій і процесів», «Принципи прогнозу інформаційних подій і процесів», «Правове регулювання інформаційної сфери в Україні», «Сутність і структура інформаційного циклу», «Інформаційна потреба та інформаційний цикл, їх взаємозв’язок», «Інформаційний процес: суть і значення», «Інформаційні посередники як функціональні складники системи інформаційно-аналітичної діяльності», «Комунікаційний процес як суспільна функція інформаційно-аналітичної діяльності», «Види комунікації, їх взаємодія у сфері комунікативного простору», «Розвиток засобів інтелектуалізації інформаційної діяльності», «Нові інформаційні технології» та інших.

Модуль №2 «Практика організації інформаційно-аналітичної діяльності» зосереджується на темах більш прикладного звучання, серед яких: «Сучасні концепції розвитку цивілізацій», «Інформаційний простір як об’єкт дослідження: сутність і зміст», «Національний інваріант інформаційного простору як відкритої самоорганізуючої системи», «Процес глобалізації, його позитивні та негативні сторони», «Інформаційна політика зарубіжних країн», «Інформаційні позиції та імідж України», «Інформаційно-аналітичний процес: суть, принципи,

інструментарій», «Інформаційно-аналітична робота, як процес творчого мислення», «Нові інформаційні технології та інформаційна політика», «Інформаційно- психологічні операції та війни: суть, історія, сучасність», «Інформаційна безпека та механізми її підтримки», «Інформаційна складова національної безпеки України», «Практика організації інформаційно-аналітичної діяльності», «Планування інформаційно-аналітичної діяльності в організації», «Маркетингові дослідження та маркетингові комунікації в інформаційно-аналітичній діяльності», «Інформаційно-аналітична діяльність у малому та середньому бізнесі», «Інформаційні технології формування іміджу держави», «Інформаційна культура та її роль в удосконаленні інформаційної діяльності», «Перспективи та проблеми розвитку інформаційно-аналітичної діяльності на Україні».

Місце навчальної дисципліни в системі дисциплін документно-комунікаційного циклу. Навчальна дисципліна "Інформаційно-аналітична діяльність" — одна зі спеціальних дисциплін, що забезпечує високий рівень професійної підготовки студентів-документознавців. Місце і значення курсу визначається сучасними вимогами до теоретичної і практичної підготовки кадрів, професійна діяльність яких пов’язана з широким використанням інформаційних ресурсів.

У запропонованому курсі розкриваються основні поняття інформаційно-аналітичної діяльності як специфічного різновиду наукової діяльності, розглядаються теоретичні та практичні аспекти здійснення інформаційно-аналітичного процессу. В результаті вивчення курсу студенти-документознавці отримають чітке уявлення про теорію і практику проведення інформаційно-аналітичної роботи.

Звичайно ж, повністю відтворити всі можливі міждисциплінарні зв’язки навряд чи кому-небудь вдасться. Оскільки інформаційно-аналітична діяльність охоплює буквально всі сфери суспільного життя сучасної людини, можемо говорити про лінгвістичну, етичну, психологічну, педагогічну, методологічну,технологічну та інші складові.