Вікова психологія

7.2 Маніпулятивна та предметна діяльність як провідний вид діяльності. Інші види діяльності

Маніпулятивна діяльність поступово замінюється предметними діями, пов´язаними з оволодінням виробленими людьми способами користування предметами, їхні функціональні властивості (одні предмети, як, наприклад, пірамідки, коробочки, конструктори тощо вимагають чітко визначеного способу дій; для інших - їх можна назвати предметами-знаряддями (молоток, олівець, ложка тощо) - спосіб використання жорстко фіксується їх соціальним призначенням) відкриваються дитині лише через навчаючий вплив дорослого.

Саме оволодіння предметною діяльністю найсуттєвіше впливає на психічний розвиток дитини в цьому віці.

На третьому році життя вже починають формуватися (своїх зрілих форм вони досягають за межами раннього дитинства і вже тоді визначають психічний розвиток) нові види діяльності, такі як гра, малювання, конструювання, ліплення тощо.