Загальний догляд за хворими і медична маніпуляційна техніка

Санітарно-протиепідемічний режим процедурного кабінету

Процедурних кабінетів має бути декілька:

1) для підшкірних та внутрішньом’язових ін’єкцій;

2) для внутрішньовенних ін’єкцій, внутрішньовенних інфузій, Переливання крові, взяття крові з вени для дослідження;

3) для проведення спеціальних лікувальних та діагностичних процедур — плевральної пункції, лапароцентезу, люмбальної пункції;

4) для гінекологічного огляду та проведення гінекологічних процедур;

5) для промивання шлунка, проведення клізми;

6) для проведення катетеризації та інстиляції сечового міхура.

Наявність перелічених кабінетів залежить від профілю відділення.

Стіни процедурних кабінетів повинні бути обкладені кахлями, підлога — кахлями або лінолеумом.

У процедурному кабінеті для внутрішньовенних ін’єкцій та ін- фузій має бути таке обладнання:

  • шафи для зберігання запасу медикаментів;
  • стерильні одноразові шприци та системи;
  • набори медикаментів для надання невідкладної допомоги при загрозливих життю станах;
  • укладка “Анти-СНІД”, журнал реєстрації аварій;
  • холодильник для зберігання термолабільних препаратів, сироваток, препаратів крові;
  • стерильні ватні кульки, марлеві серветки в біксах;
  • стерильний маніпуляційний стіл, робочий стіл;
  • штативи для введення інфузійних розчинів;
  • чисті і стерильні пробірки, флакони із стерильним поживним середовищем;
  • кушетки;
  • бактерицидна лампа;
  • дві раковини: для миття рук і миття відпрацьованого оснащення;
  • дезінфекційні засоби (розчини) у закритих промаркованих посудинах;
  • антисептики;
  • рушники, одноразові серветки;
  • інвентар для прибирання;
  • відповідна медична документація.

У процедурному кабінеті 2 рази на день роблять вологе прибирання (перед початком і наприкінці робочого дня) із застосуванням дезінфекційних засобів, а у разі потреби проводять і поточне прибирання. Здійснюють кварцування протягом 40 хв і провітрювання. 1 раз на тиждень здійснюється генеральне прибирання.

Перед початком роботи процедурного кабінету медична сестра здійснює гігієнічне миття рук, надягає маску, перевіряє наявність усього необхідного для роботи, двічі з інтервалом 15 хв дезінфікує поверхню маніпуляційного стола. Обробляє руки 70 % етиловим спиртом, надягає стерильні гумові рукавички і накриває стерильний маніпуляційний стіл в асептичних умовах. Спочатку кладе на стіл за допомогою стерильних пінцетів стерильне простирадло у 2 шари таким чином, щоб воно звисало на 20—ЗО см нижче панелі стола. ЗвеРхУ кладе складене в четверо друге простирадло. Отже, виходить, що знизу розміщується 4 шари стерильного простирадла, а зверху 2 шари. Скріпляє двома затискачами ззаду верхнє простирадло з нижнім і спереду скріпляє по краям верхніх два шари простирадла двома затискачами, за допомогою яких піднімає і складає, ніби гармошкою, верхніх два шари. Таким чином, відкриває стерильний маніпу- лядійний стіл і складає на нього все необхідне для роботи: стерильні пінцети, шприци, системи, накриває маніпуляційний стіл. До одного із передніх затискачів прикріплює етикетку, в якій вказує дату, години накривання стерильного стола і ставить свій підпис.

Використовувати стерильний стіл можна протягом 6 год. Стерильну маску необхідно змінювати кожні 4 год.