Культура ділового спілкування менеджера
ТЕМА 7. ПСИХОЛОГІЧНІ МЕХАНІЗМИ ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ ТА ВЗАЄМОДІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ
- Механізми психологічного впливу.
- Взаєморозуміння та перешкоди на шляху до нього.
- Спільна діяльність у команді.
Комунікативні конфлікти та механізм цивілізованого розірвання взаємин.
Вивчивши цей матеріал, Ви повинні:
знати:
• сутність індивідуального впливу;
• механізми психологічного впливу: навіювання, психічне зараження, наслідування, переконання;
• сутність маніпуляції та актуалізації;
• сутність взаєморозуміння та бар´єри на шляху до нього;
• підходи до формування менеджером команди;
• механізм процесу цивілізованого розірвання взаємин;
вміти:
• розрізняти та використовувати такі механізми впливу, як навіювання, психічне зараження, наслідування, переконання;
• розрізняти маніпуляцію та актуалізацію;
• використовувати потрібні прийоми для досягнення взаєморозуміння;
• формувати готовність людей до спільної діяльності;
• вживати заходи до збереження взаємин при виникненні комунікативного конфлікту.
Ключові поняття
Взаємодія, вплив, навіювання, самонавіювання, психічне зараження, наслідування, переконання, маніпуляція, актуалізація, взаєморозуміння, бар´єри взаєморозуміння, спільна діяльність, команда, поведінкові норми, психологічна сумісність, комунікативний конфлікт.