Інвестознавство
8.13. Організація реалізації інвестиційного проекту
У цьому розділі бізнес-плану мають бути викладені юридичні питання, структура й організація управління як на стадії здійснення капітальних вкладень, так і в період експлуатації об´єкта інвестування.
Насамперед необхідно визначити організаційно-правову форму реалізації інвестиційного проекту. Він може бути реалізований у межах організаційно-правової форми ініціатора чи інвестора шляхом створення нового підприємства (акціонерного товариства, спільного підприємства, товариства з обмеженою відповідальністю). Слід визначити основні причини й переваги, що зумовлюють вибір саме такої юридичної форми, зазначити основних працівників, їхню частку у статутному капіталі, методику розподілу доходів від діяльності.
Якщо інвестиційний проект намічається реалізовувати за участю державного капіталу, потрібно роз´яснити систему підпорядкованості та межі втручання вищих органів у господарську діяльність підприємства.
Далі рекомендується описати структуру управління та відносини між учасниками під час реалізації інвестиційного проекту. Це стосується насамперед якісного складу управлінських кадрів замовника, які здійснюватимуть оперативне управління проектом.
Важливо навести організаційну структуру управління на стадії експлуатації, тобто після введення в дію об´єкта інвестування. Схематично можна зобразити основні управлінські підрозділи нового підприємства, їх підпорядкованість і взаємозв´язок, а також описати кандидатури й ділові риси керівного складу.
В окремому розділі бізнес-плану можна відобразити план (стратегію) маркетингу, де розглядаються питання активізації ринку, стратегії ціноутворення, збуту, реклами, сервісу. Ці питання виокремлюються в самостійний розділ у таких випадках:
• у разі виходу на ринок з принципово новим видом продукції, послуг;
• при реалізації продукції за межі означеного регіону, її експорту;
• за високого рівня конкуренції на відповідному товарному ринку регіону.
В інших випадках питання, пов´язані зі збутом продукції, відображаються в розділі «Оцінка ринку збуту», що було зроблено в описі типової структури бізнес-плану.