Курс «Історії зарубіжної літератури Середніх віків та доби Відродження» посідає важливе місце серед гуманітарних дисциплін університетів незалежно від обраної форми навчання, оскільки він має актуальне естетичне, пізнавальне та виховне значення. Тому перед викладачем стоїть відповідальне завдання: залучити студентів до культурної скарбниці людства, збагатити їхній духовний світ та знання, сформувати загальну й читацьку культуру, спонукати до прочитання творів цього періоду, осмислення підвалин духовності та моралі.

Програмою курсу передбачено:

• виявлення світового значення та особливостей розвитку літератури середніх віків і доби Відродження;

• розкриття специфіки естетичних систем Середньовіччя і Ренесансу;

• характеристика художніх напрямів;

• аналіз етапів літературного розвитку і творчості найвідоміших письменників окресленого періоду;

• вивчення закономірностей взаємодії загальних тенденцій національного й особистого в літературному процесі;

• засвоєння теоретичних знань у межах вивчення питань формування літературних жанрів, еволюції художньої форми.

На вивчення курсу відводиться 54 аудиторних години: 30 годин — лекції, 10 — практичні заняття, 14 — самостійна робота (денна форма навчання); 12 аудиторних, 42 — самостійна робота (заочна форма навчання).

Дисципліну можна вивчати за кредитно-модульною системою. Структурування навчального матеріалу за модулями подано у робочій програмі для денної форми навчання. Результати діяльності студентів оцінюються за 100 — бальною шкалою.

Оцінювання можна проводити за такими формами контролю: поточний — виступ на практичних заняттях (до 5 балів); ведення читацького щоденника (до 5 балів), вивчення творів напам’ять (до 5 балів), виконання індивідуальних домашніх завдань (до 40 балів — кожне індивідуальне завдання оцінюється до 5 балів), тематичний (за модулем контроль (тестування) — до 50 балів (кожна правильна відповідь оцінюється одним балом), підсумковий контроль — виставлення семестрової оцінки студентам, які опрацювали теоретичні теми і практично засвоїли їх. Результати виставляються у відомість.

Студенти можуть бути звільнені від підсумкового контролю, якщо отримали від 90 до 100 балів — оцінку «відмінно», від 80 до 90 балів — «добре», від 70 до 80 балів — «задовільно».

Для заочної форми навчання передбачається написання домашньої контрольної роботи за варіантами, що вимагають від студентів таких умінь:

• вирізняти основні методологічні підходи до змісту та характеру цінностей художніх творів Середньовіччя і Ренесансу;

• користуватися категоріальним апаратом літератури Середніх віків і доби Відродження;

• орієнтуватися в основних філософських концепціях історії зарубіжної літератури доби Середньовіччя і Відродження;

• усвідомлювати світобачення й світорозуміння Середніх віків і доби Відродження;

• розрізняти різні жанри художньої творчості та види мистецтва;

• володіти творчим підходом до аналізу творів художньої літератури у контексті доби Середньовіччя і Ренесансу.

Завдання посібника: сприяти вивченню та засвоєнню студентами ВНЗ І—IV рівнів акредитації основних питань теорії та історії зарубіжної літератури середніх віків та доби Відродження.

Посібник складається з 4-х розділів. У першому розділі подається навчальна і робоча програми, перелік художніх текстів для обов’язкового прочитання і вивчення напам’ять. У другому стисло викладаються особливості культурної доби, її духовні цінності та пріоритети, найбільш важливі факти історії, досягнення в різних галузях духовної культури. Тут подано лекційні матеріали з тем, передбачених робочою програмою. Після кожної теми пропонуються запитання для самоконтролю. Розділ третій — практичний курс, побудований як аналіз одного окремого твору. Практичні заняття включають план, завдання для підготовчого періоду, список літератури, інструктивні матеріали. їхня тематика методично виправдана, оскільки має сприяти більш поглибленому засвоєнню тексту з метою кращого його розуміння, отримання естетичної насолоди від читання, конкретизації уявлення про творчість окремих митців. Практичні заняття охоплюють теми, необхідні майбутньому вчителю в його педагогічній роботі, оскільки всі вони включені до шкільної програми із зарубіжної літератури. У цьому розділі також представлена тематика для СРС і методичні рекомендації до її виконання, варіанти домашньої контрольної роботи і методичні рекомендації до її написання (для заочної форми навчання), коригуючі матеріали: тести, орієнтовні запитання до заліку, критерії оцінювання знань студентів, регламент запровадження МРС. Четвертий розділ — додатково-бібліографічний. У ньому подаються додаткові навчальні матеріали: логічні схеми, ілюстрації, словник термінів і понять, бібліографія.