Інтерпол. Міжнародна організація кримінальної поліції
Міжнародна система повідомлень (карток) Інтерполу
Одна з найбільш важливих функцій Інтерполу полягає в допомозі поліції в державах-учасницях розподіляти надзвичайну, пов'язану із злочинами інформацію, використовуючи організовану систему міжнародних повідомлень(карток). Інформація стосується осіб розшукуваних, за скоєння тяжких злочинів, як живих осіб, так і невпізнаних трупів, можливих загроз і принципів роботи злочинців. Крім того, повідомлення (картки) використовуються міжнародними трибуналами для колишньої Югославії і Руанди, щоб розшукувати осіб, обвинувачених у скоєнні порушень міжнародних законів та прав людини.
На підставі запитів від Національних центральних бюро (НЦБ) Генеральний секретаріат видає повідомлення (картки) на офіційних мовах всієї Організації: англійська, французька, іспанська і арабська мови. Генеральний секретаріат може також випускати Зелені повідомлення(картки) на власний розсуд.
Повідомлення (картка) - тільки один із ресурсів, пропонованих Інтерполом,, для допомоги співтовариству у здійсненні міжнародного права у дослідженні та вирішенні справ.
Шість типів повідомлень (карток) та їхні цілі:
Червоне повідомлення (картка) видається з метою, щоб розшукати та тимчасово заарештовувати необхідних осіб з метою екстрадиції, засновується на санкції арешту.
Синє повідомлення (картка) надає додаткову інформацію щодо причетності людини до незаконних дій або злочину.
Зелене повідомлення (картка) видається з метою попередження про осіб, які скоїли злочинні порушення і, ймовірно, повторять такі злочини в інших країнах.
Жовте повідомлення (картка) видається з метою допомогти розшукати зниклих людей, особливо малолітніх дітей або допомогти ідентифікувати людей, які не здатні ідентифікувати себе самостійно.
Чорне повідомлення (картка) видається, щоб шукати інформацію щодо невпізнаних трупів, попередити поліцію, громадські та інші міжнародні організації про наявність таких.
Помаранчеве повідомлення (картка) видається для попередження про приховану зброю, бомби у пакетах та стосовно інших небезпечних виробів, матеріалів або предметів.
За винятком Помаранчевого повідомлення, картки містять два типи інформації:
Докладні відомості ідентичності осіб - всебічні деталі ідентичності, фізичний опис, фотографію, відбитки пальців та іншу доречну інформацію типу заняття, мови, якими говорять, номери документів ідентифікуючих осіб тощо. Судову інформацію про порушення, в якому людина обвинувачена; посилання на закони, згідно з якими робиться обвинувачення або засудження; максимальне покарання, яке було або може бути застосовано і у випадку Червоних повідомлень (карток), посилання на санкцію арешту, накладену судом; і деталі щодо країн, від яких країна вимоги буде очікувати видачу втікача.
Специфічні особливості Червоного повідомлення (картки).
Законна підстава для Червоного повідомлення (картки) - санкція арешту, видана судовою владою в зацікавленій країні. Багато хто з держав - учасниць Організації розуміють, що Червоне повідомлення (картка) має силу прохання про тимчасовий арешт, особливо, коли необхідна країна має двосторонню угоду про екстрадицію з країною вимоги. Крім того, Інтерпол визнається як офіційний канал для передачі прохань про тимчасовий арешт у безлічі двосторонніх і багатосторонніх угод про видачі, включаючи Європейську Угоду з видачі, Угоду з видачі Економічного співтовариства Західно-Африканських держав (ECOWAS) і Угоди в Організації Об'єднаних Націй щодо видачі.
Якщо судова влада у країні, яка одержує повідомлення (картку), вважає це за необхідне, то людину слід заарештувати. Країна вимоги буде інформована про те, що необхідна людина була тимчасово арештована і що процес видачі може розпочинатися. У такому разі буде також гарантія, що розшукувана особа буде затримана протягом адекватного терміну.
Якщо втікача простежено в країні, де Червоне повідомлення (картка) не розглядається як таке, що має силу прохання про тимчасовий арешт, країна вимоги повинна буде надати окреме подання про тимчасовий арешт. У такому разі є очевидний ризик, що особа матиме час для втечі до іншої країни або що вона буде звільнена раніше, ніж екстрадиція може бути розпочата. Визнання Червоного повідомлення (картки) як такого, що має силу прохання про тимчасовий арешт, спрощує і прискорює процес видачі.
Генеральний секретаріат був уповноважений Генеральною Асамблеєю Організації відмовлятися випускати Червоне повідомлення (картку), якщо не надано всієї інформації, необхідної для формулювання підстав прохання про тимчасовий арешт. Надана інформація також перевіряється на відповідність вимогам статті З Статуту Організації, яка забороняє Інтерполу здійснення будь-якої діяльності політичного, військового, релігійного або расового характеру.
Генеральний секретаріат застосовує електронний процес для публікації вимог, звернень, повідомлень. Крім того, метою Інтерполу є видати всі Червоні, Помаранчеві, Жовті і Чорні повідомлення (картки) в Інтернеті, якщо держава-учасниця, безпосередньо зацікавлена, явно не заперечує. Суспільне знання інформації про санкції арештів має часто велику цінність для правоохоронних агенцій при здійсненні їхніх завдань.
Помаранчева картка Інтерполу також має свої відмінності та особливості.
В Інтерпола є дві головні ініціативи, які стосуються вогнепальної зброї і вибухових речовин: Помаранчеве повідомлення (картка) і Електронна система попередження (повідомлення) - IWeTS.
Помаранчеве повідомлення існує, починаючи з січня 2004 р. Це повідомлення було впроваджено після вибуху ряду «бомб у пакетах» у Європейському союзі. Генеральний секретар Інтерполу вирішив, що для Організації необхідно розробити тривожну систему, щоб мати можливість попереджати співробітників Організації і посадових осіб служб безпеки щодо таких погроз. Помаранчеве повідомлення (картка) забезпечує попередження щодо зброї, коли є підстава вважати, що таке повідомлення допоможе збереженню правопорядку і що посадові особи безпеки вчасно ідентифікують загрозу, яку інакше неможливо було б знайти. Таке повідомлення містить у собі інформацію про вогнепальну зброю, особливо стрілецьку, яка має замаскований потенціал загрози. У ньому також знаходиться інформація про «вибухівку в пакеті» та інформація, що стосується радіологічних, хімічних і біологічних загроз. Помаранчеві повідомлення (картки) містять інформацію про об'єкти, а не суб'єкти загрози. Вони доступні правоохоронцям і більшості посадових осіб служб безпеки в зареєстрованих міжнародних організаціях. У 2004 p., було 15 Помаранчевих повідомлень (карток), випущених Інтерполом через І-24/7.
IWeTS підсистема - довготерміновий проект, який розвинувся впродовж деякого часу відповідно до технологічних вимог і постійно змінюваних потреб правоохорони в державах - учасницях Організації. Ця підсистема стосується винятково питань контролю та обліку вогнепальної зброї. У світлі спільної угоди з Організацією Об'єднаних Націй та іншими організаціями Генеральний секретар Інтерполу та керівники поліцейських служб вирішили, що зусилля в даному напрямку варто зосередити винятково на розробці та функціонуванні автоматизованої системи контролю та обліку вогнепальної зброї наІ-24/7.
Первісне завдання полягає в тому, щоб полегшити доступ до системи для офіцерів правоохоронних служб у всіх державах-учасницях з метою відстеження вогнепальної зброї, яка пересувалася інтернаціонально. Друга мета полягає в тому, щоб збільшити її (ICIS) базою даних про поширення армійської зброї, що значно збільшить можливість Генерального секретаріату обробляти інформацію про торгівлю зброєю. Генеральний секретаріат планує впроваджувати ідентифікаційні ознаки в І-24/7, щоб збільшити реальну можливість офіцерів служби одержувати відповіді на запити про поширення армійської зброї та боєприпасів. Маркування радіаційними та іншими прихованими позначками вогнепальної зброї - проект, який розвивається німецьким Бундескриміналамтом, положення якого будуть додані, щоб підсилити можливості належної ідентифікації зброї. Інші інструменти типу Канадської бібліотеки баз даних вогнепальної зброї, створеної для Канадської поліції, будуть досліджені з метою визначення можливостей Генерального секретаріату відстежувати поширення військової зброї та боєприпасів для держав-учасниць Організації.