Етика ділового спілкування
8.6. Види критики підлеглих
Критика підлеглих має такі різновиди: критика підбадьорювання ("Нічого. Іншим разом зробите краще. А зараз не вийшло");
• критика-докір ("Ну що ж ви? Я на вас так розраховував");
• критика-надія ("Сподіваюся, наступного разу ви виконаєте це завдання краще");
• критика-аналогія ("Раніше я допустився такої самої помилки. І дісталося ж мені від начальника*.");
• критика-похвала ("Робота зроблена добре. Але не для цього випадку");
• безособова критика ("У нас є працівники, які не справляються... Не будемо називати їх прізвищ");
• критика-співпереживання ("Я добре вас розумію, тому зрозумійте і ви, що так робити...");
• критика-здивування ("Як? Невже ви не справилися з роботою?");
• критика-іронія ("Робили, робили і... зробили. Тільки як тепер в очі будете дивитися?");
• критика-зауваження ("Не так зробили. Іншого разу порадьтеся");
• критика-попередження ("Якщо ви ще раз зробите не так, звинувачуйте себе");
• критика-вимога ("Роботу вам доведеться переробити") тощо.