Інформаційне забезпечення державного управління

Виробничі функції, типові завдання діяльності фахівця з інформаційного забезпечення державного управління та вміння, якими він повинен володіти

Типові завдання діяльності

Уміння

Аналітична функція

Інформаційно- аналітична підтримка управлінських процесів

Вивчати потреби працівників підприємства в науково-технічній та економічній інформації Здійснювати з використанням нових інформаційних технологій довідково-інформаційне забезпечення користувачів інформаційними матеріалами Збирати, систематизувати й аналізувати інформацію про систему керування будь-яким господарським об’єктом.

Здобувати з різних джерел інформацію, необхідну для прийняття рішення.

Оцінювати ефективність інформаційного забезпечення управлінської діяльності.

Готувати аналітичні доповіді з певної проблеми або задачі.

Аналізувати ринок інформаційних продуктів і послуг Здійснювати комплексний аналіз інформаційної діяльності організації (підрозділу), формувати її інформаційну стратегію

Аналіз інформаційних потоків в організації

Здійснювати інформаційний аналіз потоків та масивів даних, які формуються у процесі управління;

Аналіз методів та засобів передачі, опрацювання, зберігання, представлення інформації Дослідження кількісних та якісних характеристик інформації, використовуваної у системі управління Аналізувати й оптимізувати інформаційні потоки на об’єкті управління.

Аналізувати потреби та проблеми кінцевих користувачів, знаходити оптимальні рішення щодо розвитку, створення, адаптації та впровадження інформаційних систем та інших аспектів інформатизації

Проектно-технологічна функція

Розробка технологічних процесів роботи з документами і документною інформацією

Обґрунтовувати доцільність застосування конкретних засобів (технічних та програмних) в реальних умовах об’єкта управління.

Обґрунтовувати доцільність створення чи модернізації інформаційної системи керування об’єктом та її окремих елементів.

Оцінювати потенціал нових інформаційних технологій щодо підвищення ефективності системи керування об’єктом.

Здійснювати постановку задач у проектуванні, експлуатації та вдосконаленні (у частині інформаційного забезпечення) автоматизованих інформаційних систем і систем управління, а також нових інформаційних технологій (у тому числі безпаперових), які базуються на застосуванні обчислювальної і мікропроцесорної техніки, проектуванні й актуалізації баз банків даних.

Формулювати вимоги до інформаційної системи керування соціально-економічним об’єктом.

Розробляти моделі бізнес-процесів: організаційні, функціональні, інформаційні та моделі керування.

Адаптувати сучасні корпоративні інформаційні системи або їх елементи (модулі) у певній предметній галузі

Організаційна функція

Впровадження, ведення (у тому числі автоматизоване) і розвиток системи документації

Створювати та поповнювати довідково-інформаційний фонд підприємства, розрахований на застосування сучасних інформаційно-пошукових систем.

Вживати заходів щодо впорядкування складу документів та інформаційних показників, скорочення їх кількості та оптимізації документопотоків Відбирати документи, які передаються на державне зберігання,

організовувати поточне збереження й експертизу наукової та практичної цінності документів.

Здійснювати постановку задач у проектуванні й актуалізації баз банків даних.

Удосконалювати форми і методи інформаційної роботи.

Організація роботи інформаційного підрозділу

Оцінювати обсяги, та розподіл робіт між виконавцями, визначати етапи та терміни виконання робіт. Організовувати виробниче середовище з урахуванням ергономіки, санітарно-гігієнічних вимог та правил охорони праці.

Організовувати проектно-орієнтовану діяльність у сфері інформатизації та організації інформаційного забезпечення системи управління.

Організовувати реалізацію впровадження і використання інформаційної системи підприємства.

Вживати заходів із вдосконалення діяльності служби документаційного забезпечення управління.

Контрольна функція

Контроль за станом інформаційного забезпечення підприємства

Удосконалювати форми і методи інформаційної роботи.

Вести облік ефективності використання інформаційних матеріалів на підприємстві.

Контроль за станом діловодства у структурних підрозділах