Інформаційно-аналітична діяльність
1.1. Мета, завдання, предмет навчальної дисципліни "Інформаційно-аналітична діяльність" та її специфіка
Мета викладання дисципліни «Інформаційно-аналітична діяльність» - дати систему фахових теоретико-методичних знань щодо здійснення інформаційно-аналітичної діяльності в суспільстві.
Завдання вивчення навчальної дисципліни:
- ознайомлення з поняттям інформації, інформаційно-аналітичної діяльності:
- з’ясування місця і ролі інформаційно-аналітичної діяльності в науковій і практичній діяльності;
- допомога в опануванні специфіки методології, структури та видової розгалуженості інформаційно-аналітичних процесів;
- ознайомлення з базовими інформаційно-аналітичними технологіями.
Інформаційно-аналітична діяльність (ІАД) - це специфічний різновид інтелектуальної, розумової діяльності людини, в процесі якої внаслідок певного алгоритму послідовних дій з пошуку, накопичення, зберігання, обробки, аналізу первинної інформації утворюється нова, вторинна аналітична інформація у формі аналітичної довідки, звіту, огляду, прогнозу тощо.
В сучасних умовах специфіка інформаційно-аналітичної роботи полягає в забезпеченні особи, яка приймає рішення (управлінця), необхідною і достатньою кількістю аналітичної інформації для прийняття єдино правильного, ефективного в умовах непередбаченості і кризових явищ управлінського рішення.
Таким чином, інформаційно-аналітична діяльність певною мірою убезпечує, захищає керівників, управлінців від ризиків, небезпек і викликів сьогодення, рекомендуючи те чи інше ефективне управлінське рішення, прогнозуючи наперед наслідки його прийняття чи неприйняття, чи бездіяльності. При цьому вказуються як позитивні так і негативні наслідки прийняття/неприйняття таких рішень.